Hej Jens.
Tusind tak for dit indlæg.
Som med så meget andet, ser det ud til, at ting kan gøres på mange måder. Også camouflage lakering.
I virkeligheden drejer det sig nok om at finde sin egen sti, når det kommer til stykket, når man lægger sin plan for, hvilke farver man anvender først. Pensel vs. Sprøjte o.s.v.
Jeg for min part har besluttet mig for sprøjtelakering, når vi taler om selve flyet. Smådelene så som hjul og kanonrør o.l. forbliver med pensel.
Jeg kan kun give dig ret i, at lakken virkelig skal fortyndes, så den er næsten lige så tynd som terpentinen, hvis man virkelig skal dosere knivskarpt og med lavt tryk. (Jeg anvender skummetmælken som udgangspunkt)
På mine første tre modeller har jeg anvendt Humbrol’s nr 1 som grunder. (På den tredje som sprøjtelak) Selv som fortyndet virker den som om, den er lidt fed i det. Nærmest som om den har lidt fyldsstof til at skjule samlinger med.
Så jeg tror, når det kommer til stykket, efter at jeg nu har læst dit indlæg, at jeg vil fortsætte med den som grunder/primer og så derefter anvende de 4 andre som regulære farvelakker for derefter at afslutte med klar lak, decalering og så halvmat coating til sidst.
Lyder den plan helt ude i hegnet eller hvad synes du? (og I andre med for den sags skyld)
Elefantsnottet kan jeg godt huske, jeg læste om et andet sted herinde. Jeg kan bare ikke lige huske hvor. Eller hvordan det anvendes.
Jeg husker noget om, at jeg syntes det lød spændende og genialt, da jeg læste om det.
Og det lyder umiddelbart som det perfekte alternativ til blyanten.
Men hvad er det officielle navn for det? Man kan vist købe det i en boghandel. Er det ikke korrekt?
Endnu en gang: Tak for dit indlæg.
Mvh
Kim