Danske Modelbyggere Forum

• Juli 14, 2020, 02:03:35 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Jsu diorama  (Læst 1831 gange)

Poul m.

• Modelbygger
Jsu diorama
« Dato: Januar 18, 2011, 00:19:23 am »

Denne tråd hører måske mere hjemme i panser men døm selv.

Jeg er igang med at lave et lille diorama med en jsu 122 der kører igennem en gade i tyskland.

jsu,en er en dragon model, basen er hjemmelavet, vejbanen er hjemmelavet og ruinmuren er en verlinden ting.
derudover er der brugt lidt trælister,grus og sand til murbrokke bunkerne og lidt klar plast til glasrester.
de to figurer er verlinden.

Gaden uden kampvogn

Huset med fortov og brokkebunker

Vejen hvor asfalt er gået i stykker og de gamle brosten er kommet til syne igen

Nærbillede af brokkebunken.

Jsu,en sat løst på pladen, den er ikke helt færdig endnu.

Der er flere ting som jeg gerne vil lave om til næste gang jeg skal lave en husruin, der skal bla. flere enkelte mursten i brokkebunkerne, der er næsten kun store sammenhængende stykker og så mursten der er helt smadret til "grus".

Så synes jeg også at det er et problem at brokkebunkerne er så klart afgrænset, men jeg kunne ikke rigtigt få dem til at "sive" ud over vejen, hvis der er nogen der har et forslag til hvorden dette kan gøres så hører jeg gerne om dette.

Men jeg orker næsten ikke at kæmpe mere med husruinen så når kampvognen er færdig og der er kommet et par infanterister med langs siden af jsu,en så bliver dette diorama erklæret færdigt.

Logget

metho31

• Modelbygger
  • Er det her man skal skrive noget klogt ????
Sv: Jsu diorama
« Svar #1 Dato: August 19, 2011, 10:49:00 am »

een alm.  rød/orange teglstener god til at lave små stykker smadret mursten med, dem kan du jo få i forskellige byggemarkeder el. hvis du kommer forbi en byggeplads hvor de skifter tag, kan man måske få lov at snuppe et par smadrede/ defekte sten, så er det bare at hugge stumper der passer af den , man kan evt. give det lidt wash til at give lidt patina.
Logget

Poul m.

• Modelbygger
Sv: Jsu diorama
« Svar #2 Dato: Oktober 01, 2011, 19:40:06 pm »

Så er der kommet nogle infanterister på.
det er figurer fra miniart m/hoveder og hænder fra verlinden

Her har jeg prøvet at få lavet en rem til hans gevær, det er ikke blevet perfekt men jeg orker ikke at fedte mere med det.
det fine hår som sidder hen over hans mave er blevet fjernet.( det er utroligt hvad man opdager på billeder)
De store stirrende øjne, Exoftalmus, skyldes at han var overfølsom for humbrolmaling :) :)

Til moderatoren, kan jeg få flyttet denne tråd til færdiggjorte projekter ??
Logget