Hej Jakob. (Staermose)
No problem. Jeg er under alle omstændigheder glad for din udførlige forklaring ovenfor og den vil jeg gøre brug af, hvis jeg ikke bliver tilfreds med Decalfix anvendt på den korrekte måde, som Carsten foreskriver.
Hej Rene. (Pinky)
Og tak for dit indlæg/råd.
Silvering synes jeg som tidligere nævnt ikke, jeg er stødt på endnu. Og det selv om jeg bor i den ”hårde ende” af landet sådan kalkmæssigt set.
Men jeg er da kommet til at tænke på, om det kan have noget at gøre med den lak, som ligger under decalen. Jeg mener; lakken er jo Humbrol’s nr. 11 Silver. Så hvis der forekommer silvering er den måske på det nærmeste usynlig på den baggrund.
Hvad mener I andre om det?
Derimod har jeg døjet lidt med overfladespændingen i vandet.
Langt de fleste decals på denne model er små – meget små.
Læg f. eks. mærke til den mindste nedenfor! Nr. 15.

Det er en lille bitte rød prik, som er mindre end én millimeter i diameter. I sin rigtige størrelse på et rigtigt fly ville den formentlig være en halv cm eller mindre i diameter. Men der er altså tre af dem. Én på hver vinge og én ude på næsen.
Det er faktisk muligt at skelne dem på den færdige model i tråden ”Min anden model” billede nr. 1 og nr. 2. Og med så små decals er overfladespændingen et problem.
Men det ser imidlertid ud til at virke med et par dråber afspændingsmiddel til opvaskemaskiner ned i vandet. Spørgsmålet er så bare, om man kan gøre det samme i Decalfix med samme effekt.
Men det kan jo komme an på en prøve.
Den med eddiken er ny for mig. Men hvad pokker! Det er næsten alt, hvad jeg får at vide herinde med kun tre ”hakker i pistolskæftet”. (Færdige modeller)
Er der andre, der har erfaringer med den metode?
Endnu en gang. Tak for jeres indlæg.
Mvh Kim