Hejsa.
Jeg brugte noget meget fin tørflue-bindetråd fra min fluebindingskasse til min 1/48 109'er.
Virker nysseligt.

Om du så kan bruge min metode - det er op til dig. Her er en beskrivelse ihvertfald.

1. Split antennetoppen meget forsigtigt med en skalpel, og lirk den ene ende af bindetråden fast. Giv den en klat superlim med spidsen af en tandstikker - der skal ikke så meget til. Klem sammen med pincet eller fingre, men gør det hurtigt!

Når limen er tør kan du sætte bindetråden fast i den anden ende (halen).
En lille rettelse til næste 109'er: Enten skal bindetråden trimmes helt tæt, eller også skal den gå ned i hele antenneholderens længde. Det her ser i mine øjne ikke nær så godt ud som det kunne have gjort.2. Split hale-antenneholderen meget forsigtigt med en skalpel, og træk bindetråden hen og kil den forsigtigt fast. Giv også den en klat superlim med en tandstikker. Klem sammen.

3. Når limen er tør kan du trimme de overskydende trådspidser med skalpellen.
4. Split meget forsigtigt "ryg"-revnen af flyet med spidsen af en skalpel, og stik en ende bindetråd i revnen, der hvor antennewire nr. 2 skal sidde. Træk forsigtigt skalpelspidsen ud, så tråden kommer i klemme i "ryggen" på flyet.
Når tråden sidder hvor du vil have det, limer du den fast med en klat superlim fra en tandstikkerspids. Der skal nok slibes og eftermales lidt, det gjorde jeg.
Her kan man lige ane den lodrette antenne"wire".
5. Træk og hold forsigtigt bindetråden i "ryggen" af flyet op, så den kommer til at sidde hvor du vil have det på den vandrette "antenne"tråd. Hold den forsigtigt der, og giv også den en klat superlim. Pust til limen er tør.
6. Trim forsigtigt de overskydende spidser bindetråd, så det hele kommer til at se pænt ud.
Pas på du ikke kommer til at skære den vandrette antennetråd over, når du trimmer den lodrette antennetråd!

7. Giv evt. antennewirerne en klat maling eller tusch i den rette kulør. Husk endelig ikke at bruge for meget maling, da wiren så bliver ret tyk af malingen.
Venlig hilsen
Maria.