Dette er Danske Modelbyggeres officelle tråd for ord, begreber og udtryk.Formålet med den er at skabe klarhed for hvad et givent ord, begreber eller udtryk dækker over. Og det bør kunne hjælpe nybegyndere i hobbyen, eller bare tværs af genrer lidt nemmere igang.
Dernæst kan det måske udgås at de samme svar skal gives mange gange, hvar i stedet vil kunne henvise til denne tråd eller specifikke mener her.
Vigtigt!Al materiale herinde kan kun bringes frem i lyset ved fælles hjælp. Så jeg opfordrer alle til at komme med indlæg der kan udvide mængden af informationer her. Dette gøre nemmest ved at komme med et nyt indlæg. Og tag venligst følgende med.
1. Navn, utryk eller begreb
2. En kort bebskrivelse af navnet, utrykket eller begrebet
3. En forklaring af af navnet, utrykket eller begrebet og dets anvendels muligheder
4. Hvis gerne billede eksempler. Og gerne mere end et.
Det er ikke vigtigt hvor billederne ligger når i laver jeres indlæg. Jeg påtager mig ansvaret for jævnlig opdatering af denne tråd og jeg sørger derfor også for at samtlige billeder kommer til at ligge på forummets egen server.
Her nedunder ses et eksempel på hvordan et enkelt punkt i herinde ville kunne komme til at se ud.
------------------------------------------------------------------
PPlakatgummiLetklæbende formbar blød gummimasse, der bruges til plakatopsætning.Til modelbygningsbrug anvendes det til bla. til: maskering, holdere til ting, direkte på gummimassen eller til feks. tændstikholdere. Der flere, som jeg ikke lige kan komme på her og nu.
Kendes også som: pædagogtyggegummi, elefantsnot, tack-all, blu-tack og white-tack.
Billede reference 1
------------------------------------------------------------------