Danske Modelbyggere Forum

• Maj 19, 2022, 14:01:51 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Airbrush rensning.  (Læst 1982 gange)

Kent

• Bygger som en pro
Airbrush rensning.
« Dato: April 26, 2009, 22:24:39 pm »

Hej

Nu har jeg gennem et langt stykke tid, brugt de her små børster, man bruger til at rense mellemrummet mellem tænderne, til at rense airbrushen.

De er specielt gode til dysen. De kan ikke komme helt igennem, men jeg har ikke haft problemer med snavs i dysen siden jeg begyndte at bruge dem. :D

De er særdeles holdbare. Jeg må dog sige, at jeg ikke ved hvordan de holder til terpentin eller fortynder.

Jeg har købt mine i "Super Best", de er af mærket "Jordan", og har et lille rødt trekantet "håndtag".
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Airbrush rensning.
« Svar #1 Dato: April 26, 2009, 22:52:55 pm »

Hej Kent,

Hvilken airbrush har du?

Jeg tror, at opbygningen af ens airbrush er meget afgørende for, hvad man renser den med. Jeg kan som regel rense min Badger Cresendo med en vatpind og et stykke toiletpapir.

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Kent

• Bygger som en pro
Sv: Airbrush rensning.
« Svar #2 Dato: April 27, 2009, 00:20:16 am »

Jeg har en Harder & Steenbeck Infinity. Med de små børster kan jeg rense kammeret, hvor malingen er, helt ind til nålepakningen, og som før nævnt dysen.

Jeg bruger også børsterne på min Cresendo, det er lynhurtigt og så er den bare ren.

Det skal selvfølgelig nævnes, at jeg udelukkende maler med acryl maling, og specielt Xtracrylics hæfter ret godt på metal.
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.