September 28, 2023, 14:18:29 pm Velkommen, Gæst log ind eller registrér. 1 Time 1 dag 1 uge 1 måned Altid Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde Nyheder: Hjem Hjælp Søg Kalender Gallery Log ind Registrér Danske Modelbyggere > Modelbygning > Fly og helikoptere > Tips og Tricks > Drybrushing « forrige næste » Sider: [1] Udskriv Forfatter Emne: Drybrushing (Læst 2085 gange) Kim Garvet modelbygger Indlæg: 257 Lær godt! Byg vel! Drybrushing « Dato: Februar 20, 2011, 02:57:50 am » Hej Allesammen!Jeg har et par steder stødt på begrebet "Drybrushing". Hvilken teknik dækker dette over?Mvh Kim Logget Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand. Bjarne DMB-Udstiller Bygger som en pro Indlæg: 824 Sv: Drybrushing « Svar #1 Dato: Februar 20, 2011, 09:06:54 am » Kim,Et billede siger mere en tusinde ord, så en video siger vel mere end en million ord??:Promodellers dry brushingVideoen er lavet af Phil Flory, og han har en hel række af meget anvendelige videoer på Youtube, som viser diverse teknikker og gode råd. En fin måde at bruge en søndag formiddag på!! MVHBjarne Logget Kim Garvet modelbygger Indlæg: 257 Lær godt! Byg vel! Sv: Drybrushing « Svar #2 Dato: Februar 20, 2011, 11:38:29 am » Hej Bjarne!Tak for linket. Du har ret. En video siger mere end en million ord.Fortsat god weekend.Mvh Kim Logget Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand. Jens Administrator Bygger som en pro Indlæg: 5.011 Sv: Drybrushing « Svar #3 Dato: Februar 20, 2011, 22:49:46 pm » Hvis man skal følge Stærmoses princip om at oversætte fagudtrykkene, så er det jo bare tørbørstning - dvs. malingen børstes på i (næsten) tør tilstand.Jens Logget Jens Jensenwww.amarc.dkByg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt! Kim Garvet modelbygger Indlæg: 257 Lær godt! Byg vel! Sv: Drybrushing « Svar #4 Dato: Februar 21, 2011, 01:53:01 am » Hej Jens.Det var egentlig også min første indskydelse. På mig virkede det imidlertid selvmodsigende at male med "tør" maling. Derfor spørgsmålet.Nu har jeg imidlertid fået udførligt svar, og jeg glæder mig til at prøve en skønne dag.Mvh Kim Logget Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand. Bølkov Modelbygger Indlæg: 126 Sv: Drybrushing « Svar #5 Dato: Februar 21, 2011, 18:17:22 pm » Det er ikke malingen, der er tør, men penslen, der indeholder så lidt maling, at der efterlades maling på alle de kanter, der kan skrabe malingen af. Effekten opnås faktisk bedst med en pensel, der er blevet "glemt" 10-15 minutter. Logget Thomas Bølkov"Enhver del af en model er en model i sig selv!" - oprindelse ukendt. Kim Garvet modelbygger Indlæg: 257 Lær godt! Byg vel! Sv: Drybrushing « Svar #6 Dato: Februar 21, 2011, 23:17:18 pm » Hej Thomas.Tak for indlægget.Mvh Kim Logget Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand. Udskriv Sider: [1] « forrige næste » Danske Modelbyggere > Modelbygning > Fly og helikoptere > Tips og Tricks > Drybrushing