Danske Modelbyggere Forum

• December 04, 2020, 18:12:27 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Alternativ '45  (Læst 1074 gange)

Staermose

• Gæst
Alternativ '45
« Dato: April 04, 2011, 11:17:38 am »

Jeg startede denne model en aften hos Kim, for 5-6 ugers tid siden. Der skulle lige vælges et eller andet fra lagret inden jeg tog af sted, for at starte på noget nyt. Og valget faldt på denne.
Jeg var ikke så vild med den måde den SKULLE bygges på, ej heller dens 1/144 skala. Men tænkte at hvis jeg bare ændrede nogle få ting her og der, og ændrede skalaen til 1/35, så kunne der måske laves en model der var mere i min egen smag.
Den fik lavet nye led, med beskyttelse. Et par takser og en kæde bagpå. Og lidt andre dimser. Jeg åbnede op for lidt riste på hovedet og droppede raketmundingerne på bagsiden og dækkede dem på benene med dele fra reservedelskassen.
Lavede en lille base med et par figurer fra Master Box Ltd. for at give et bedre indtryk af skalaen.
Alt i alt fungerede det bedre end jeg havde forestillet mig, og den vandt da også 2. pladsen i 'Figurer i Diorama' ved Østjysk Open 2011.

Det originale sæt jeg startede med:

« Senest Redigeret: April 04, 2011, 11:44:17 am af Staermose »
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: Alternativ '45
« Svar #1 Dato: April 04, 2011, 11:23:05 am »

Den endte med at blive rigtig god, og meget mere interessant end det originale oplæg .... utroligt hvad lidt småmodifikationer kan gøre ved vores opfattelse af skala ...

Synes den er meget mere "troværdig" i 1/35 end 1/144.

Godt arbejde, og super lækker malearbejde
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder