Hej Jens. Tak for dit indlæg.
Når det så er sagt, så synes jeg, at det ser forfærdeligt ud, når et fly nærmest ligner et spejl (det er ikke tilfældet med din MiG, Kim!). Det har godt nok ikke meget med realisme at gøre.
Nej! Medmindre flyet da er spritnyt lige fra fabrikken. (Og det er mine altid)

Nå! Spøg til side. Du har naturligvis ret. Operationelle kampfly ser formentlig mere ”hærgede” ud efter vind, vejr, almen slitage og div. skruetrækkere.
Grunden til at jeg forsøger mig lidt med Humbrol’s nr. 11 Silver på 747-vingen og dummy MiG-en er da også lige så meget for at opnå øvelse og erfaring med sprøjtemaling og så oven i købet med en malingstype, som er vanskelig at omgås, som du så rigtigt pointerede i min tråd: ”Min første model”.
Desuden fik jeg lyst til at prøve, hvor god (eller ikke god) finish, man egentlig kan opnå med sådan en gang ”sølvfarvet klisterstads”, som én eller anden kaldte Humbrol’s nr. 11 Silver en gang for ikke så længe siden.

Men efter billederne at dømme kan man da godt få et nogenlunde hæderligt resultat ud af den, synes jeg. Og kan man få sådan et resultat ud af den. Hvad kan man så ikke opnå med f. eks. Alklad II? Det er jo bare at kigge på nogle af de andres modeller her inde i Danske Modelbyggere.
Nu ved jeg jo godt, at det jeg sidder og roder med, er noget, andre har gjort før mig, og at jeg formentlig bare sidder og opfinder ”den dybe tallerken” for 117. gang.
Men det gør ikke så meget. Én ting er at få noget at vide. En anden er imidlertid selv at prøve sig lidt frem og høste sine egne erfaringer. Evt. med baggrund i de input, man får af andre. Det synes jeg selv er utroligt udviklende og tilfredsstillende.
Med hensyn til Alklad II. Så har jeg skaffet den hjem. Men jeg er ikke ”gået i kødet” på den endnu. Men det varer nok ikke så længe, før jeg prøver.
Ha-ha! Hej Lars! Bliver du ikke kold i r….. af at sidde der hele dagen. (Stoppels trappesten)
Rart at høre, at det går godt med luftpenslen. Jeg har lige været inde og kigge på din kampvogn.
Det er sgu da en flot ”æske” du der har disket op med.
Glæder mig til at se din ”Messy”.
Med hensyn til min ”Boingboing” varer det nok lige lidt endnu, før den er klar. Jeg havde lige et lille uheld med den, som det ses. (Lidt pladearbejde skal der til, før den bliver luftdygtig)

Nå! Vi snakkes.
Mvh Kim