Hej Jens!
Kim, du skal ikke tage det som kritik af dine eksperimenter - tværtimod.
No problem. Evt. kritik fra dig og alle andre herinde vil altid blive modtaget som positiv og velmenende kritik, jeg kan lære af. Så det er helt OK. Tænk ikke mere på det! We are cool.

Nu har jeg bare brugt ”klistermassen” til at opøve basale teknikker med og få forståelse for de grundlæggende principper og det har jeg haft stor glæde af.
Så måske er tiden inde nu til at tage det næste skridt og ”tage livtag” på Alklad II.
Men inden jeg kvajer mig alt for meget med den, har jeg lige et par spørgsmål desangående:
Skal Alklad fortyndes? Eller skal man sprøjte med den lige fra flasken?
Hvis den skal fortyndes: Hvad er så det bedste at gøre det med? Og i hvilket forhold?
Nu har jeg jo læst en masse herinde omkring grunder til Alklad. Hvad enten det så er Humbrol’s sorte eller Alklad’s sorte eller grå.
Men har du erfaring med at lægge den direkte på en poleret plasticoverflade i stedet, som jeg lige har gjort med ”klistermassen”?
Kan den trækkes af igen med kaustisk soda?
De to jeg har er: Polished aluminium og Jet exhaust.
Mvh Kim
Nåh jo forresten!
Du ved godt, at man kan give modellerne hjul et let tryk på en varm kogeplade for at få dem til at se ud, som om der er vægt på flyet, ikke?
Joh! Det har jeg godt nok set et sted på youtube, tror jeg det var.