Danske Modelbyggere Forum

• August 05, 2020, 16:03:19 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Byggedagbog: Jørn Jensen  (Læst 2683 gange)

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Byggedagbog: Jørn Jensen
« Dato: November 30, 2008, 22:58:45 pm »

Dette er byggedagbogen for Jørn Jensen. God fornøjelse!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Jørn Jensen

• Modelbygger
  • Stenhøj v. Frederikshavn
Sv: Byggedagbog: Jørn Jensen
« Svar #1 Dato: December 01, 2008, 23:08:51 pm »

Nå ja - så et lidt større billede da - kunne moderatoren eventuelt tillade lidt større upload?

Her er så dokumentation for at Academy´s P-38J i 1/72 ikke var defloreret den 01-12-08.

Academy´s P-38J blev udvalgt efter først at have overvejet en Me-109G6, en Fw-190A8 en Vampire, en TR-1A samt andre som jeg ikke lige kan huske.

Men min gode ven Kent kom forbi - det var noget med en bog - og da han havde fornøjet sig med JAPO´s bog om 190D9 bestemte han at det skulle være en 1/72 P-38J "fordi der ikke er andre der laver noget i 1/72". Tillige skal der tilsættes et par CMK resin-sæt!

Nu skal man jo ikke nødvendigvis tænke ilde om folk men jeg har en nagende tanke om at det er lidt tank for sidst for noget men blå 12 og ikke sort 12. Hvor svært er det egentlig at lave masker til numre?

;D

Nå frem med brillerne og det mørke øl!

[vedhæftning slettet af admin]
Logget
Jeder, der sich die Fähigkeit erhält, Schönes Zu erkennen, wird nie alt werden.
Franz Kafka

Jørn Jensen

• Modelbygger
« Svar #2 Dato: December 25, 2008, 23:38:48 pm »

Ok - så er juleaften alså forbi, gaverne er uddelt og maden spist - med andre ord det er tid til at bygge lidt igen.

Academy's cockpit er egentlig ganske udmærket for en 1/72 model men jeg kunne ikke nære mig og anskaffede derfor et update-sæt fra CMK til den.
Resin'sættet blev som vanligt afvasket i lunkent vand tilsat opvaskemiddel for at fjerne eventuel olie og herefter blev det grundet i humbol nr.1 - en god gammel kending!

Efter at have studeret en del bøger (Detail & Scale, Mushroom Publications, Squadron/Signal Walkaround) blev jeg enig med mig selv at cockpittet skulle være interior green over det hele.

Arbejdet blev så stoppet nogle dage p.g.a. en vis højtid men i aften er  der så detaljeret lidt samt drybrushet "ad libitum" og resultatet ses i foto 2.

der er stadig lidt vej endnu her idet instrumentpanelet, styrgreb samt et par andre detaljer mangler endnu - men julen er jo lang og forstyrelserne lader til at være få!

[vedhæftning slettet af admin]
Logget
Franz Kafka

Jørn Jensen

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: December 30, 2008, 12:39:03 pm »

Næste trin er så overstået.

CMK´s cockpit er monteret i modellen.
Det krævede at der blev foretaget lidt tilpasning og det må vel betegnes som relativt smertefrit når man kun skal fjerne det man har sat fast en enkelt gang før det hele passer sammen.

Headrest samt styrepind får lov at vente indtil at modellen er bemalet - de ville alligevel blive brækket af på et eller andet tidspunkt!

Næste trin er så at gøre klar til at sætte den venstre motor på!

Frem med saven, scalpel samt det mørke øl!

mvh
Jørn

Logget
Franz Kafka

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #4 Dato: Marts 01, 2009, 08:29:58 am »

Konkurrencen er slut. Tråden vil blive låst op igen, når afstemningen er afsluttet!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder