Danske Modelbyggere Forum

• September 22, 2020, 20:15:21 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Byggedagbog: Kent  (Læst 7820 gange)

Kent

• Bygger som en pro
Sv: Byggedagbog: Kent
« Svar #15 Dato: Februar 14, 2009, 17:23:09 pm »

Hej.

Det er rigtigt hvad Jens skriver, at Frisk film er en halvgennemsigtig film. Den er fremstillet specielt til airbrush arbejde, og jeg tror den kan købes ide fleste forretninger der handler med airbrush artikler. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har købt mit. Det har lagt på min hylde i mange mange år :P

Fordelen ved filmen frem for Tamiya tape, er at det er stivere, og derfor ikke deformeres når masken skal sættes på modellen. Som jeg skrev, så opgav jeg at få et "2" tal, skåret i Tamiya tape, sat på modellen. I det hele taget, syntes jeg at det er svært at placere en maske, den ene side er jo klistret  ::).

Jens, tak for de pæne ord.

Mvh Kent
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #16 Dato: Februar 15, 2009, 19:03:06 pm »

hej forum!

Et lignende produkt som "Frisk Film" anvendes i laboratorier som låg til lukning af beholdere og for eksempel dækning af petriskåle. Dette produkt er elastisk, så det kan spændes stramt over en åbning.

God byggelyst
Ove
Logget

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #17 Dato: Februar 15, 2009, 22:58:40 pm »

Hej.

Det du tænker på er garanteret Para-film...ikk?

Det tror jeg ikke kan bruges til at lave masker, som f.eks nationalitetsmærker. Dertil er det alt for fleksibelt.

Jeg har selv prøvet at bruge det til f.eks canopy afdækning. Men syntes at det er bedst til afdækning af store områder, f.eks at beskytte en vinge mod overspray.

Mvh Kent
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #18 Dato: Februar 16, 2009, 08:27:05 am »

Para-film er til gengæld fantastisk til at dække kurvede overflader. Jeg ved mange figurbyggere (primært større figurer ) bruger det. Fordelen ved det, er at det hæfter ved hjælp af statisk elektricitet, som det genererer når det bliver trukket ud
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #19 Dato: Februar 16, 2009, 22:38:53 pm »

Er det ikke billigere at bruge Vita-wrap end Para-film til afdækning af store områder?
Jeg bruger tit Vita-wrap til at maske af med.

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #20 Dato: Februar 18, 2009, 21:44:51 pm »

Hej

Jeg havde egentlig glemt at der også skal udstødning på sådan en flyver :P

Er der noget der ser kedeligt ud (efter min mening) så er det en udstødning der er "massiv", selv om at enderne bliver malet sorte.

Så det er bare frem med de små bor og så komme igang med at hule ud. Nu kan man jo købe nogle fine udstødninger, meeen det er jo også sjovt at lave dem selv. OK, jeg indrømmer at jeg har købt Quickboost til min Me110'er ::), de firkantede fyre tror jeg ikke at jeg kan lave selv, så de ser godt ud.

Men her er slutresultatet. Ikke Quickboost-standard, men jeg har selv lavet dem  ;D.

Jeg ville se om ikke jeg kunne understrege de lærreds-beklædte rorflader, det kunne vel ikke tage så lang tid.
Okay, jeg blev klogere. Her er D9'eren mindst 200 stykker tape senere  :-X

Men resultatet blev da også udmærket, på billedet ser det lidt voldsomt ud, men det bliver tonet lidt ned, med den efterfølgende weathering. Var det arbejdet værd  ??? Det kan da godt være at jeg kunne finde på det igen  ;D var der nogen der sagde masochist???

Mvh Kent
Logget

Peer S

• Gæst
« Svar #21 Dato: Februar 19, 2009, 13:54:43 pm »

Imponerende.
Må nok indrømme at jeg nok havde nøjes med at bruge enten QuickBoost eller Mosquit.
 ;)
Citér
Jeg ville se om ikke jeg kunne understrege de lærreds-beklædte rorflader, det kunne vel ikke tage så lang tid.
Okay, jeg blev klogere. Her er D9'eren mindst 200 stykker tape senere 

Jeg har lavet en skabelon hertil. Skåret direkte ud af tamiays malevejledning. En god investering hvis man skal lave flere FW 190.

Hvilken farver har du brugt til modellen? Og hvilken farve til de lærreds-beklædte rorflader?
Logget

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #22 Dato: Februar 19, 2009, 22:16:15 pm »

Hej.

Det er da en rigtig god ide at skære en genanvendelig maske, det sparer da en for at skulle skære 200 stk tape :P

Jeg har brugt Xtracrylix RLM76-81 og 82, og så lidt hjemmebrygget til kroppen, jeg blandede lidt RLM02 i RLM76 og så en ganske lille anelse RLM04.

Til rorfladerne blandede jeg en meget tynd, nærmest wash, blanding af sort og RLM81 braunviolet. Jeg skulle måske ha' blandet lidt mere sort i, men det ved jeg jo så til næste gang.

Håber at det er svar på dit spørgsmål, ellers må du skrive igen, så selv jeg forstår det :P.

Mvh Kent
Logget

Peer S

• Gæst
« Svar #23 Dato: Februar 20, 2009, 10:48:24 am »

Hej
Citér
Til rorfladerne blandede jeg en meget tynd, nærmest wash, blanding af sort og RLM81 braunviolet.
Det ligner RLM02. Men det ser sku godt ud.

Jeg bruger Tamiyas Smoke. Det er sprit baseret og kan meget ment fjernes igen hvis man er kommet til at sprojte for meget på.
Logget

Kent

• Bygger som en pro
Lovede du ikke...
« Svar #24 Dato: Februar 22, 2009, 22:10:08 pm »

... at skrælle kartofler >:(

Disse var ordene, fra Ynglings Hustru Nr1, da hun stod i indgangen til de hellige haller (læs:Byggeværelset).
Jo det havde jeg, men der var lige smuttet halvanden time, i leg med airbrushen. Det er utroligt som tiden nogle gange bare forsvinder ;D

Nu må jeg hellere vise hvad jeg har "fordrevet tiden med".

Faktisk så er det på inspiration af Peer S, at jeg fandt en oldgammel Tamiya Smoke frem, og ville prøve den. Det er ikke så tosset det der Smoke ;) Uhyre nemt at styre. Man får helt lyst til at prøve noget mere Tamiya maling.

Det skal for en god ordens skyld nævnes, at jeg ikke kun har brugt Smoke, men også en sort-brun, som nævnt i forrige indlæg.

Nu skal jeg bare ha' startet motoren, så den kan få noget sværtning fra udstødningen og nogle streger fra udsivende olie.

Ynglings Hustru Nr1, blev hurtigt god igen....Hun kender mig jo  ;D

Mvh Kent
Logget

Kent

• Bygger som en pro
Færdiiiiig.
« Svar #25 Dato: Februar 28, 2009, 21:42:50 pm »

Hej.

Selvom at vi har haft huset fuldt af gæster, det meste af dagen, er det lykkedes mig at blive færdig med min model. Lige til klippetid.

Det har været sjovt, helt sikkert. Jeg har, for mit vedkommende, bygget en model på rekordtid. Når jeg kigger på billederne, så tror jeg at jeg skal ha' lavet antennen om. Hvordan ved jeg ikke rigtigt, men den skal være anderledes. Men mon ikke jeg kan nå det til Østjysk Open ;)

Nu følger der så et hav af billeder, og de er bestemt ikke i samme kategori, som andre vi kan se her i forum.

Men tak for kampen  ;D

Mvh Kent

Logget

Kent

• Bygger som en pro
Flere billeder.
« Svar #26 Dato: Februar 28, 2009, 21:50:47 pm »

Okay, jeg fik klikket på den forkerte knap  :P

Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #27 Dato: Marts 01, 2009, 08:19:40 am »

Konkurrencen er slut. Tråden vil blive låst op igen, når afstemningen er afsluttet!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder