her er de sørgelige rester af en model af en dansk cykelinfanterist (eller kavallerist?

) på vej til grænsekampene den 9.april 1940.
Modellen led en krank skæbne ved et trappeuheld for flere år siden, men jeg gemte stumperne og håbede på en dag at kunne "genskabe" modellen. jeg har et par gange haft den fremme og havde endda købt et Tamiyasæt med en tysk soldat med en cykel, men delene røg i kassen igen, da andre projekter pressede sig på. Men nu skal det være !!!
Modellen er lidt speciel for mig, da den vandt "Dommernes Favoritpokal" ved IPMS DM i 1989

Jeg har desværre ikke rigtigt nogle gode billeder af den, men der er et par stykker i min bog, "Plastbyggesæt" fra 1987, som jeg bruger som grundlag, bla. et farvefoto på bagsiden af bogen (vist ovenfor).
Træet i baggrunden på den oprindelige model var et modeljernbanetræ med grønt løv, men da træerne ikke var sprunget ud i april 1940 (der lå stadig sne rundt omkring) var jeg en tur i skoven idag og finde en passende erstatning :-)
Jeg vil dog prøve at holde modellen så original som muligt og derfor kommer der ikke fotoætsede fælge etc på cyklen, ligesom jeg ikke ændrer på figuren, som er en modificeret tysk soldat fra Tamiya. Hjelmen er vaccumformet over en tysk hjelm.
fortsættelse følger...