Danske Modelbyggere Forum

• September 22, 2020, 19:24:04 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Byggedagbog: sek  (Læst 6201 gange)

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Byggedagbog: sek
« Svar #15 Dato: Februar 11, 2009, 18:49:34 pm »

Det ser godt ud Kjær!
Var det ikke én af de Hornets, der var her i DK for nogle år siden?
Hvis det var, mener jeg, den styrtede ned kort tid efter - ellers var det en malet i de samme farver.

MVH

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Gotham

• Gæst
« Svar #16 Dato: Februar 11, 2009, 22:10:31 pm »

Hej,

Flot model SEK!!

Jo, enheden var på Karup i 04, sammen med VMFA-321. Ved faktisk ikke om 164265, fløj i den bemaling den gang. Ved at den hed 02 (DC-02), i SEP 08 og derfor var i normal c/s. VMFA-122 (dermed kan den meget let have fløjet rundt i den bemaling engang) mistede rigtig nok en flyver, på deres hjemrejse fra Karup af. Piloten som kom fra Canada døde. Det her var den 28. juni 04, flyet kørte af banen og endte mere eller mindre på ryggen. Der findes et billede af det ude på nettet, jeg havde engang reg. på den. Men kan ikke lige huske hvor det blev af. Noget helt andet er, at enheden skiftede i januar sidst år, navn fra ”Crusaders”, til deres gamle navn, som de havde under krigen, ”Werewolves”. De havde faktisk et mere under krigen.

Den du tænker på Jens, kommer fra den anden enhed, VMFA-321. Det var 161970, som også kørte af banen på MCAS Quantico, VA. Dette fly var med spec. hale. Det her var den 20. September 04. Samme år som de blev nedlagt. Deres deployering i DK var den sidste uden for US.

Undskyld SEK, hvis jeg lige kørte lidt af sporet i din dagbog.  :)

MVH

Kim
Logget

svend

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #17 Dato: Februar 12, 2009, 07:02:04 am »

jamen det er jo helt i orden, jeg har hørt at esk. mistede en af deres maskiner men ikke hvilken.
Logget
Et stille venligt ord kan forandre et menneske og dermed Verden, hård/smartsyg tale forandrer ingenting

svend

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #18 Dato: Februar 12, 2009, 07:05:33 am »

forresten så stod den oppe på stations flighten i den bemaling jeg har et rigtig dårlig billede derfra de ville ikke have at man tog billeder der var EN eller anden der bare var gået derud for at fotografere og det var de vist blevet sure over
sek
Logget
Et stille venligt ord kan forandre et menneske og dermed Verden, hård/smartsyg tale forandrer ingenting

svend

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #19 Dato: Februar 12, 2009, 19:12:17 pm »

her er den den er beskåret meget da jeg ikke måtte gå derhen

[vedhæftning slettet af admin]
« Senest Redigeret: Februar 27, 2009, 09:46:53 am af sek »
Logget

svend

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #20 Dato: Februar 27, 2009, 09:49:10 am »

jeg må jo nok arkende at jeg ikke får den base færdig i dag da det gips jeg har brugt er krakkeleret og næste lag ikke kan tørre så det kan blive malet
 :-X
træls træls træls
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #21 Dato: Marts 01, 2009, 08:21:13 am »

Konkurrencen er slut. Tråden vil blive låst op igen, når afstemningen er afsluttet!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder