Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 07:23:13 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Nyheder for Sci-Fi byggere  (Læst 44410 gange)

Staermose

• Gæst
War of the Worlds Alien Tripod fra Pegasus
« Svar #15 Dato: Maj 02, 2011, 10:21:41 am »

Fra Pegasus Hobbies kommer der senere på året et ny sæt af Alien Tripod fra filmen War of the Worlds (2005 versionen).

Der er tidligere lavet et stort resin sæt af Randy Cooper. Dette er meget flot, men pga. af omkostningerne ved at producere ting i resin er det også meget dyrt.

Det nye sæt fra Pegasus vil med sine ca. 38 cm i højden være mindre, men dog stadig have en dejlig stor størrelse. Skalaen er angivet til 1/144.

Udgivelses datoen forventes at være til sommer, eller end dog endnu senere. Det er før set at deres datoer bliver rykket meget.

Sættet kan bl.a. forudbestilles her.
« Senest Redigeret: Maj 02, 2011, 11:36:51 am af Staermose »
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: Nyheder for Sci-Fi byggere
« Svar #16 Dato: Maj 02, 2011, 11:15:21 am »

Det er altså Pegasus Hobbies der udgiver den .. ikke Moebius
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Staermose

• Gæst
« Svar #17 Dato: Maj 02, 2011, 11:37:47 am »

Det er altså Pegasus Hobbies der udgiver den .. ikke Moebius

Så skulle den være rettet. Ved ikke lige hvordan jeg fik Moebius med i dette, den var da korrekt nok i overskriften.
Logget

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #18 Dato: Maj 15, 2011, 00:19:52 am »

For de få af os stakler, der synes, at realspace er spændende at rode med, er der her en lille nyhed. Airfix har nu endelig udsendt Saturn 1B Apollo 7 i skala 1:144. Altså samme skala som deres Saturn V Apollo 11.

Det var f...... også på tide.

Endvidere har de i sinde at udgive den russiske Vostok 1 i anledningen af 50 året for første mand i rummet. (Yuri Gagarin)

Jeg glæder mig til at få begge sæt hjem.

Mvh Kim

[vedhæftning slettet af admin]
Logget
Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand.

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #19 Dato: Maj 15, 2011, 11:28:05 am »

Kim her er jeg nødt til at rette dig .. for Airfix har haft en Sat 1B i mere end 30 år (den er brugt som donorkit på nogle af studiemodellerne fra Månebase Alpha) .... den har bare været ret svær at opdrive.
Logget
Niels M. Frederiksen

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #20 Dato: Maj 15, 2011, 14:21:12 pm »

Citér
Den har bare været ret svær at opdrive.

Ja! MON ikke! Og med god grund. Den har nemlig været ude af produktion, siden før jeg begyndte at glo efter den for mere end to år siden. Den skulle nemlig ind og ligge i skunken sammen med mine Saturn V-ere i fra Revell i 1:96 og fra Airfix i 1:144.

For knap et år siden forkyndte de så, at de ville relancere modellen i 2011, men i ny indpakning. Så jeg bad dem om at sende mig en e-mail herom, når den blev relanceret.

Så ja! Den har dælme været svær at opdrive, kan man vist roligt sige. :D

Mvh Kim
« Senest Redigeret: Maj 15, 2011, 14:25:25 pm af Kim »
Logget
Rigtige mænd (modelbyggere) lytter til tung langhåret rock, mens de sniffer lim, skærer i plastic og sjasker med maling. Det er ren syre mand.

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #21 Dato: Maj 15, 2011, 16:19:09 pm »

Jeg kan i øvrigt fortælle at "genudgivelsen" af Airfix's 1/144 Saturn V er et helt nyt sæt .. eller i alt fald så godt som ... en del af delene er lavet helt om. Den endelige diameter på Eagle er anderledes, og den er meget bedre detaljeret!

om det også gør sig gældende for Sat 1B'eren skal jeg lade være usagt.
Logget
Niels M. Frederiksen

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #22 Dato: Maj 16, 2011, 00:38:08 am »

Citér
Den endelige diameter på Eagle er anderledes, og den er meget bedre detaljeret! Om det også gør sig gældende for Sat 1B'eren skal jeg lade være usagt.

Joh! Det må det vel næsten gøre. Det ville da være mærkeligt andet. Men nu må vi se.

Jeg ser i hvert fald frem til både den og Vostokken.

Mvh Kim
Logget

Mikkel

• Bygger som en pro
« Svar #23 Dato: Maj 16, 2011, 17:46:27 pm »

Hvis du  ville have en Vostok i samme skala som dine MIG-15'ner....
http://www.modelhobbies.co.uk/shop/mach-vostok-yuri-gagarine-first-into-space-l013-p-34162.html

Logget

Kim

• Garvet modelbygger
  • Lær godt! Byg vel!
« Svar #24 Dato: Maj 17, 2011, 23:54:55 pm »

Hej Mikkel.

Tak for tippet! I første omgang tror jeg, jeg vil holde mig til 1:144. Men senere måske.

Mvh Kim
Logget

Staermose

• Gæst
Rabat på Mashinen Krieger/Ma.K/S.F.3.D.
« Svar #25 Dato: Maj 18, 2011, 07:10:21 am »

Hobbylink Japan har udsalg på Maschinen Kriger samlesæt. For os der er glade for serien allerede er det en mulighed for at få udvidet lagret. Og for dem der endnu ikke har stiftet bekendtskab med dette er det en fin mulighed for at starte en lille smule billigere ud med det første sæt end normalt. Tilbudene kan ses her.
Af særlig gode tilbud kan nævnes 40% rabat på Hasagawas store 1/35 sæt!!

:D
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #26 Dato: Maj 18, 2011, 07:21:16 am »

En Vostok i 1:72 ..... hmmmmm, hvor stor er sådan en fætter så ... den var vist relativt lille - en ombygget ICBM ?
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Staermose

• Gæst
TOS: Enterprise
« Svar #27 Dato: September 17, 2011, 22:21:37 pm »

Der har tidligere været udgivet to versioner af Star Trek rumskibet Enterprise i skalaen 1/350. Først NX-01 versionen fra tv-serien Enterprise , senere kom den version der kendes som "refit". Den gjorde sin debut i filmen Star Trek: The Motion Picture fra 1979.

Disse to blev udgivet af Polar lights for en del år siden. Sidenhen blev Polar Lights opkøbt af firmaet Round 2. Der var i en årrække derefter frygt for at Polar Lights produkter ikke ville blive genudgivet, da Sci-Fi ikke var Round 2's primære interesse område. Flere af deres modeller er dog i i løbet af de sidste par år blvet genudgivet, så man ikke skal ud på diverse lyssky auktions markeder og betale ublu priser, da sælger nu hævder at det er en meget sjælden model.

Og nu ser det ud til at der igen kommer nye modeller under Polar Lights navnet. I dette tilfælde er det trdie version af enterprise i skal 1/350. Nemlig den allerførste fra Star Trek tv serien fra 1966.

Der kan læses mere om den kommende (2012) model her.
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #28 Dato: Oktober 24, 2011, 22:19:17 pm »

Der lidt nyheder i tekstform fra iHobby 2011 her.
Logget

HHS

• Bygger som en pro
« Svar #29 Dato: Maj 10, 2012, 00:36:02 am »

Hej Sci-fi folk...

Nyheder.....??

Nej ikke rigtigt. Men går lige nu og venter...meget utålmodigt  :o..... på den kommende "Alien" film - PROMETHEUS.
Håber inderligt at der i forbindelse med den film kommer ..nye bygge sæt !!!. Har samlet lidt billed materiale og der er i samme dur klart nogle EMNER..!!

Legetøjs giganterne er kørt i stilling - så lad os håbe der er seje byggesæt i sortimentet.

Fra nettet:

According to Bloody-Disgusting, we can expect a production line of Prometheus themed action figures and toys to come about some time after the film's release since the toy company giant recently sealed the deal with FOX in obtaining licenses to the Prometheus franchise.

"While it's still unclear if NECA has anything new to show on the convention floor  the toy company continues to work its way deep into our hearts with the announcement that they'll be releasing action figures based on Ridley Scott's forthcoming Prometheus, the prequel to Alien arriving in theaters June 8. It'll be nice to venture out of the gross AvP territory that was milked to death -- and it's about timer we'll be able to get our hands on a Space Jockey (and to think, they should be sized correctly). They also revealed that they've extended licenses for classic Alien and Predators.

MVh HH

Logget