Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 07:44:30 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 ... 5 6 [7]

Forfatter Emne: Tænketank for at få flere unge mennesker ind i modelhobbyen.  (Læst 43358 gange)

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
Sv: Tænketank for at få flere unge mennesker ind i modelhobbyen.
« Svar #90 Dato: Marts 26, 2016, 22:23:50 pm »

unge gider ikk workshops... hvor gamle var i ikke selv før i påbegyndte
En 7-8 år. Husker en spolebåndoptagelse min far lavede da jeg fyldte 11 år. Her snakker jeg om at bygge en 1/32 Airfix bil jeg havde fået i gave af min lillebror. Og kan tydeligt huske at jeg allerede som 11-årig så mig som en erfaren modelbygger. Men dengang byggede alle de drenge jeg legede med plastbyggesæt. Jeg husker at vi anså de færdigbyggede sæt de viste i Airfix katalogerne som værende bygget på et helt uopnåeligt super niveau. Og husker hvor mange nyheder Airfix HVER måned pumpede ud. Ja - det var tider. 
Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #91 Dato: Marts 26, 2017, 09:35:16 am »

Jeg har fjernet et indlæg med personlig tilsvining, som var imod reglerne (og almindelig pæn opførsel i øvrigt). Pågældende bruger er derfor udelukket fra at skrive yderligere indlæg indtil videre.

Undlad venligst at kommentere yderligere på det personlige angreb. Tak.

Tak til ham, der rapporterede indlægget (du ved, hvem du er).

Jens
« Senest Redigeret: Marts 26, 2017, 09:43:23 am af Jens »
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
« Svar #92 Dato: Marts 26, 2017, 11:01:02 am »

Tak Jens

Jeg læste det omtalte indlæg og fandt det totalt upassende og usmageligt, jeg nåede dog ikke at gøre dig opmærksom på det.

Vi ses næste søndag

/Casper
Logget
Igangværende projekter
F-RSIN. VFW-614 1:144
F-RSIN. Douglas DC-7C 1:144
Heller. BAC Aerospatiale Concorde 1:72

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #93 Dato: April 05, 2017, 19:55:02 pm »

Jeg var ca. 10 år da jeg og min far sammen byggede Airfix's Sikorsky S-61. Den blev dog aldrig malet - det havde jeg ikke rigtig mod på dengang. Min interesse var sket på baggrund af at min storebror - som jeg desværre aldrig nåede at kende :( - havde bygget en Jet Provost fra Airfix og USS Enterprise hangarskibet (muligvis Revell) i en alder af kun 4-5 år. Jeg var dybt fascineret af hvad han havde været i stand til, selvom bemalingen ikke var fremragende. Interessen for modelbygning forsvandt dog i midlertidigt nogle år, hvor jeg i stedet for malede løs på mine kæmpehære af Airfix's 1/32 "gummisoldater" (havde mindst 150 figurer). Det startede sjovt nok med det farvesæt Revell farver, min storebror havde brugt og som min far havde gemt. Sættet stammede fra ca. midten af 1950'erne og fungerede stadig fint 20 år senere. Dengang blev farverne påfyldt små klare glasflasker med skruelåg. Havde jeg vist den gang hvad samlere i dag vil betale for de mest underlige genstande fra gamle dage, havde jeg nok ikke smidt dem ud af, efter de var blevet tømt.......... :(

Først nogle år senere, vendte interessen for modelbygning tilbage. Da var jeg ca. 16 år gammel.     
Logget
Sider: 1 ... 5 6 [7]