Jeg var ca. 10 år da jeg og min far sammen byggede Airfix's Sikorsky S-61. Den blev dog aldrig malet - det havde jeg ikke rigtig mod på dengang. Min interesse var sket på baggrund af at min storebror - som jeg desværre aldrig nåede at kende

- havde bygget en Jet Provost fra Airfix og USS Enterprise hangarskibet (muligvis Revell) i en alder af kun 4-5 år. Jeg var dybt fascineret af hvad han havde været i stand til, selvom bemalingen ikke var fremragende. Interessen for modelbygning forsvandt dog i midlertidigt nogle år, hvor jeg i stedet for malede løs på mine kæmpehære af Airfix's 1/32 "gummisoldater" (havde mindst 150 figurer). Det startede sjovt nok med det farvesæt Revell farver, min storebror havde brugt og som min far havde gemt. Sættet stammede fra ca. midten af 1950'erne og fungerede stadig fint 20 år senere. Dengang blev farverne påfyldt små klare glasflasker med skruelåg. Havde jeg vist den gang hvad samlere i dag vil betale for de mest underlige genstande fra gamle dage, havde jeg nok ikke smidt dem ud af, efter de var blevet tømt..........

Først nogle år senere, vendte interessen for modelbygning tilbage. Da var jeg ca. 16 år gammel.