Danske Modelbyggere Forum

• Juni 04, 2023, 02:43:39 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: US Paratroopers 82nd Airborn fra Young Miniatures  (Læst 2124 gange)

Finn Søndergaard

• Modelbygger
US Paratroopers 82nd Airborn fra Young Miniatures
« Dato: Februar 11, 2013, 21:18:14 pm »

Jeg har altid være imponeret over de figurer, som man kan se ved diverse konkurrence, blade m.m. Jeg har prøvet at male nogle få figurer i 1/35, men nu vil jeg prøve noget mere, så derfor har jeg købt en US Parattrooper fra Young Miniatures. Nok lidt overkilled i forhold til mine evner, men nu skulle det altså være :-)

Jeg skal hilse og sige, at Young Miniatures kan deres kram. Støbningen i resin er helt i top, med en masse flotte detaljer. Så den glæder jeg mig til at komme i gang med.

Der er ingen bygge vejledning, hvilket nok heller ikke er nødvendigt. Men en bemalingsvejledning kunne være en god hjælp. Så derfor dukker der nogle spørgsmål op, som I måske kan hjæpe med:

Samler I typisk hele busten, inden den males? Eller maler nogen ansigtet særskilt?

Kender nogen en god hjemmeside, som kunne hjælpe med bemalingsvejledning og billeder af uniform og udrustning??

Jeg er i gang med en Sturm Tiger, hvor nogle GI's skal være omkring køretøjet, så derfor bruger jeg disse figurer, som "træning" inden jeg går i gang med denne her. Jeg får lagt nogle billeder ind, når jeg engang er kommet så langt.

h/Finn

Logget

HHS

• Bygger som en pro
Sv: US Paratroopers 82nd Airborn fra Young Miniatures
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2013, 23:19:49 pm »

Hej Finn

Tillykke med figuren, godt at den er ankommet ( for så er mine ting der osse fra sockelshop  :) ).

Glæder mig til at se den "live".

Måske kan dette link hjælpe dig ?

http://cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/5/t/129099.aspx?sort=DESC

Der vises det hvordan Young minitures  German Waffen SS adennerne males - step by step.

Snakkes

MVH  HH
Logget

Finn Søndergaard

• Modelbygger
Sv: US Paratroopers 82nd Airborn fra Young Miniatures
« Svar #2 Dato: Februar 12, 2013, 19:12:17 pm »

Hej HH

Takker.

Du er velkommen -

Også tak for linket. Det får jeg set nærmere på.

h/Finn
Logget