Danske Modelbyggere Forum

• Maj 17, 2022, 22:04:57 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: [1] 2 3 ... 5

Forfatter Emne: Værksteds dio (Var: Byggedagbog for Lars R.)  (Læst 11644 gange)

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Værksteds dio (Var: Byggedagbog for Lars R.)
« Dato: December 31, 2011, 22:55:44 pm »

Dette er byggedagbogen for Lars R.. God fornøjelse!
« Senest Redigeret: Marts 15, 2012, 21:31:45 pm af Jens »
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Lars R.

• Bygger som en pro
Sv: [DIORAMA] Byggedagbog: Lars R.
« Svar #1 Dato: Januar 01, 2012, 14:35:09 pm »

Hej Drenge og piger, hermed indleder jeg min byggedagbog med dokumentation på den ustartede start, eller noget :-D

Jeg har planer om at bygge et diorama som skal vise et værkstedsmiljø; jeg forestiller mig et hold mekanikere som er i gang med at reparere en Tiger.
Derudover skal der nok bygges et par små biler, mc'er eller lignende materiel for at illustrerer et værksted hvor der er gang i den.

Tigeren er ligesom den primære model i mit setup og derfor den jeg har dokumenteret som ustartet, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal dokumenterer efterfølgende modeller så stringent med dato??
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal fylde op med i dioramaet af mandskab og materiel så der vil naturligvis komme nyt til  og måske blive udskiftet undervejs. Men hvad er holdningen til dette ?

Nå, anyway nu er jeg officielt startet og så vil jeg trække mig tilbage og pleje mit trætte legeme i dag :--D

Hilsen Lars 
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: Januar 01, 2012, 19:05:43 pm »

Jeg har ikke helt kunne lade være med at lave lidt idag:

Jeg har forsøgt med at tegne mig et udkast til layout'et på mit dio, forbehold for ændringer.

Jeg har tænkt mig at scratche noget af interiøret og er begyndt med en filebænk.

Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: Januar 05, 2012, 20:44:23 pm »

Der er sket en  lille smule siden sidst, jeg skal have provianteret til dioramabasen så det må lige vente til jeg kan komme til byen. I mellemtiden er jeg startet på ting til værkstedet.

Jeg har fået færdiggjort min scratchbygget filebænk og er selv meget stolt af resultatet. Bordpladen er lavet af ispinde, tilskårret, slebet og så fået en vask med oliefarver for at få strukturen i træet frem. Bænken skal så males grå, grøn eller noget i den stil. Det venter jeg med da der er en hel bunke af småting der skal have nogenlunde samme omgang....

Jeg har samlet en Pak 37, ikke fordi jeg skal bruge den til dette projekt men bare for sjov, men vognen dertil har jeg tænkt at sætte på værkstedet da den kan bruges som fyld hvor jeg har for store bare pletter i dioramaet.....

Fortættelse følger......
Logget

nikolaj

• Bygger som en pro
  • 84 mm er det eneste der dur.
« Svar #4 Dato: Januar 05, 2012, 20:55:41 pm »

Ser godt ud, ham fætteren der har den helt rigtige OKS-1 attitude.
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #5 Dato: Januar 05, 2012, 20:59:14 pm »

"Ser godt ud, ham fætteren der har den helt rigtige OKS-1 attitude"

Negativ. Det vil kræve en mindre konvertering, således at han har hænderne i lommen!
Logget
Sturmer

Skurk1

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 05, 2012, 21:19:43 pm »

En OKS-1 er sgu da fro doven til selv at putte hænderne i lommen, det har han da ung-konserne til :)
Logget

nikolaj

• Bygger som en pro
« Svar #7 Dato: Januar 05, 2012, 21:58:53 pm »

Det er sgu ikke helt løgn  ;)
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: Januar 15, 2012, 15:11:42 pm »

For at få styr på mit layout og for at have et ordenligt overblik over hvad plads jeg har tilrådighed på diobasen så har jeg prioriteret bygningen af denne.
Jeg mangler en overfræser i mit arsenal men var så heldig at låne en af en kammerat. Ideen er at fræse en rille i basen til montering af vægene i værkstedet:

Voila! så er der rejsegilde:

Næste punkt er udskæring til vinduer, bygning og montering af en stor port....
Fortsættelse følger.....

Lige en strøtanke......jeg er andetsteds herinde blevet advaret imod den Academy tiger som jeg har regnet med at bygge som primær køretøjet. Så jeg er gået i tænkeboks om hvor vidt jeg skal investere i en evt Tamiya Tiger i stedet.... men mere om det in another afsnit..

Hilsen Lars
Logget

Skurk1

• Gæst
« Svar #9 Dato: Januar 15, 2012, 15:45:22 pm »

Ser sgu godt ud :)

Hvor mange fingrer mistede du? ;D

Glæder mig til at følge byggeriet!

/Carsten
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #10 Dato: Januar 16, 2012, 21:57:56 pm »

Ser sgu godt ud :)
Hvor mange fingrer mistede du? ;D
Glæder mig til at følge byggeriet!
/Carsten

Hey Carsten, tak for roserne, jeg kan heldigvis stadig pille næse med alle 10 fingre hehe......

Her til aften fik jeg opmålt mine tre væge, dvs jeg fik bestemt hvor der skulle være vinduer og port, pladen med Xer er en af siderne hvori der skal
udskæres til vinduer som senere bliver bygget op med sprosser, karme og ruder.

Porten i bagvægen blev skåret ud og jeg har graveret med min "flypanelværktøjsdims" så spånerne fløj for at illustrerer at den er lavet af planker,
jeg tror og håber på at det kommer til udtryk når den bliver malet.
Jeg laver ikke en rigtig port som kan åbne men en som bliver limet på vægen med hængsler, lukketøj oa. Porthængslerne er blevet grovskåret,
de skal have en smule detaljer med nitter påført....

Og så er det ellers sovetid.....

Lars
Logget

nikolaj

• Bygger som en pro
« Svar #11 Dato: Januar 16, 2012, 23:08:40 pm »

Det ser godt ud, bliver sjovt at følge.
Logget

Skurk1

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 16, 2012, 23:48:26 pm »

mmm Nitter ;D

Bliver spændende at se interiøret, og gulvbelægning - hvilket kattedyr skal være under knive derinde?

/Carsten
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #13 Dato: Januar 25, 2012, 22:48:28 pm »

Hejsa. Planen er at en lille Tiger skal have lavet et lille service og noget.....

Anyway... vægene i værkstedet har jeg valgt at tapesere med murstenstapet fundet hos model og Hobby.
Jeg har selvfølgelig ikke købt nok så jeg skal ind og have noget mere til bagvæggen. Men siderne er indtil videre blevet fine. Vinduerne er blevet skåret ud, men skal have lavet glas og sprosser men mere om det senere.

Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #14 Dato: Januar 25, 2012, 23:13:25 pm »

Da jeg mangler materialer til at lave væggene færdig lægger jeg dem til side for nu og vender mig imod den bunke af olietønder, værktøj og dingenoter som skal fylde og give liv til værkstedet.

Der er ikke så meget at skrive hjem om, 16 benzindunke senere kan jeg komme igang med værktøj, gasflasker, en lille kompressor og andet materiel. Bunken af mælke og sodavandskapsler jeg har gemt kommer til god brug her, jeg finder det smart at sætte emnet fast med en klat BlueTac på kapslen, så har jeg godt tag på stumpen der skal males.

Så er der trængsel i malekabinen.

Logget
Sider: [1] 2 3 ... 5