Så er tiden kommet til en lille update. Jeg er løbet tør for tapet til mine væge i værkstedet og har endnu ikke fået mere, så diobasen må vente lidt.
Jeg har imellemtiden hjemkøbt min tiger der er blevet valgt til projektet, et "ikke startet" foto for god ordens skyld

Her er linet til modellen, den er ret fed syntes jeg og så er der et par ekstra figurer med.
http://www.tamiya.com/english/products/25109tigerI_crew/index.htmJeg har ikke sat mig på farveskemaet endnu men har fået et ark fra Bison med så der er lidt at vælge imellem. Derudover har jeg Eduard Motor gitre og et etch sæt fra AFV.
Jeg vil lige vise mine elskede Scottsbtrite/3M slibesvampe, jeg bruger dem til så at sige alt der skal males. Overfladen bliver renset og ridset ganske fint og giver en fed overflade at male på

Alle panserbyggers favorit udsigt?! Hjulene er færdige, det er såååå kedeligt men nu er det gjort :-D

Motorrumet var ingen sag at samle, Tamiya har en lidt kryptisk vejledning til da den passer i forskellige kampvogne og man skal bore/slibe i vægene til motorrummet for at tilpasse til den man nu har selv. Men ingen store skandaler der

På ovenstående anes også de fede Edurad gitre....Motorrumet er malet Crimson rød, og det samlede motorrum er først tørbørstet med , grå og sort, derefter givet en let Mig pigment tur.
Jeg har lavet ekstra slanger, rør og ledninger i rummet for at fylde ud, efter bedste evne iflg de sparsomme fotos jeg kunne finde af irl motorrum, måske ikke helt autentisk men det giver lidt dimension til det bare rum dernede
Her kan i se hvad der er brugt, faktisk var det materialer købt til ingen penge (tror det var ca 15 kr) i Fakta en dag efter jul hvor alt dekorationsgejl var på udsalg

Denne model får Zimmerit. Jeg har valgt selv at lave det fra bunden af, ingen fortrykte paneler og smarte værktøjer her - Total oldschool :-D
Jeg stod og skulle bruge noget Green putty så det er blevet det jeg også bruger hertil. Squadrons Green Putty er fint til formålet og tørrer op til en stenhård overflade...
Som værktøj har jeg slevet en ligekærvet skruetrækker til 5mm i bredden.

Jeg er ikke nået længere en til bugen, men det ser fint ud hvis jeg selv skal sige det....

Vognens skærme er ret kedelige i plastk, de er ikke så nemme at give battlescars som hvis de fx var lavet af en gammel remouladetube (rengjort) igen et fedt materiale til ingen penge.

Her er den end side færdig, skærmen har fået en på skrinet. Jeg har sidet og trukket sprue ud i tynde snore som jeg har lavet nitter af.

To be continued............