Danske Modelbyggere Forum

• Juni 09, 2023, 07:28:22 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 ... 3 4 [5]

Forfatter Emne: Værksteds dio (Var: Byggedagbog for Lars R.)  (Læst 12280 gange)

Lars R.

• Bygger som en pro
Sv: Værksteds dio (Var: Byggedagbog for Lars R.)
« Svar #60 Dato: August 13, 2012, 23:31:16 pm »

Forresten, de der single piece tracks der følger med er da noget fandt har skabt i vrede. Det var noget af et marreridt at få på pænt. Næste gang tror jeg der skal spares op til metaltracks.

/lars.
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

HHS

• Bygger som en pro
« Svar #61 Dato: August 13, 2012, 23:59:49 pm »

Hej

Super sej tiger. Rigtig flot malet. Flot resultat.

Forslag til den næste. Hvis du vil tone dine camo farver ned så tag evt. lidt sandgul farve ( grundfarve ) på en lidt bred pensel. Lad det tørre 5 min og børst så det meste af på et stykke papir. Derefter kan du TØR BØRSTE ovenpå dine camofarver( rødbrun eller grøn -  hvor der f.eks er zimmerit. Så efterlader penslen lidt sandgul farve oven på zimmerit`en og toner de "kraftige" farver lidt ned. .Det vil samtidig give den et lidt slidt look og kan ligne støv.

En anden metode til at tone farver ned er en "vask". Tag et snaps glas og fyld det halvt med terpentin. Dryp så et par dråber sandgul farve i og mix det. Smør det meget fortyndet maling over hele modellen hvor der er camo farver...så "blender" du grundfarven
med de mere kraftige camo farver og toner det derved lidt ned.

Hvad er næste projekt ???

MVH  HH
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #62 Dato: Oktober 09, 2012, 00:53:53 am »

Jeg skal klart bygge mig en Tiger mere... mums!

/Carsten
Logget
Be yourself - everyone else is already taken!

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #63 Dato: Oktober 09, 2012, 18:01:56 pm »

Forresten, de der single piece tracks der følger med er da noget fandt har skabt i vrede. Det var noget af et marreridt at få på pænt. Næste gang tror jeg der skal spares op til metaltracks.

/lars.

Hej Lars

Ja de kan være noget møg at samle men tro mig metal tracks er ikke nemmere at have med men de er bare meget feder at se på når de er færdige

De single led der er med til din tiger kræver lidt øvelse at ha med at gøre en god måde at lave dem på er at male dem mens de sidder fast i støbe rammen derefter klipper man dem ud og limer dem sammen og lader limen tørre en 45 minutter før du sidder dem på det er den måde jeg gør det på.

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark
Sider: 1 ... 3 4 [5]