Nu skal der laves træer. Små viltvoksende birketræer, der kan dække teltet.

Træerne skal være dobbelt så høje som figuren, altså 8-10 cm. Det skal være slanke træer, så der skal bruges mange af dem, nok en snas stykker.
Jeg har hidtil ikke haft det store held med at lave træer, måske fordi træer til spor 0 (modelbane i 1:45) skal være temmelig store og man altid har forventet at få mange træer samtidig.
Her kommer en kort beskrivelse af mit forsøg som træmager. Så for vi se hvordan det går og om træerne bliver solide nok til at kunne holde nogle år.
Jeg har hentet grene fra nogle buske i nærheden. Det ser ud til at være den samme slaks busk Carsten har hentet grene fra, jeg ved heller ikke, hvad den hedder.
Øvrige materialer: Hvid maling, "Bamsevat" fra Penduro (bruges som fyld i tøjdyr), grøn spritbejdse, spraylim og grønt smulder (vælg den rigtige farve for birk).
Da træernes grene gerne må læne sig ind over teltet, så jeg har valgt sidegrene fra buskene. Hvis et træ skal være nogenlunde symmetrisk, skal man nok vælge topskud fra busken.

Grenene klippes i passende stykker. Dette skal gøres omhyggeligt, da træets endelige form er helt afhængig af grenenes udseende. Lad grene tørre.

Bamsevattet farves grønt med en rest bejdse, stoffarve kan også bruges.

Grenene males hvide.

Der trækkes en lille tot af bamsevattet. Denne limes på grenen (med hvid lim) ved yderenden af denne. Træk endnu en lille tot af bamsevattet og limes på en af de andre grene. Disse totter ender som klaser af blade.
Fortsæt til der er vat på alle grenender. Lad limen tørre.
Spray lim på totterne af vat og drys derefter med grønt smulder. Smulderet må ikke blive for tæt, så ser det klodset ud. Skulle der komme for lidt på, kan man altid gentage processen.
Når limen er tør, kan træet plantes i et hul, der bores i underlaget. Læg evt. lidt løs jord omkring det nyplantede træ.

De første 3 træer. Jeg er ikke helt tilfreds. Mængden af vat og smulder skal man nok tilpasses ved at lave flere træer.