Danske Modelbyggere Forum

• August 08, 2022, 19:12:29 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Vagt fra "Svart" - scratch  (Læst 3935 gange)

Rikke

• Lettere øvet
  • **
Vagt fra "Svart" - scratch
« Dato: Januar 03, 2012, 12:54:47 pm »

(Jeg var lidt i tvivl om dette projekt skulle ind i figurklassen, men jeg tror ikke helt, den passer ind)

For ca. 1½ år siden startede jeg på en figur af en såkaldt vagt, der stammer fra en historie, jeg har skrevet (historien hedder Svart - og ja, jeg ved godt, at det betyder sort på norsk eller svensk :D). I historien er disse vagter en del af et stort fængsel, mens andre slags vagter har andre opgaver, fx at indfange undvegne fanger ...
I starten var det meningen, at denne figur skulle være en af fængselsvagterne, men jeg er ikke længere sikker på, at det er sådan, jeg forestiller mig, at de ser ud. Ansigtet håber jeg på, at jeg kan få til at ligne denne skitse:

for resten, så skal der være blå lys i øjen- og mundfladerne og striberne henover hovedet - det er en vigtig del af dem i historien ...

Omkring selve figuren, så har jeg bygget den af flamingo udenom noget træ (for at gøre den stærk nok), papmache (det er en simpel og billig måde at lave en stor overflade på figuren på. ... noget lærte jeg da i folkeskolens billedkunsttimer ;)), alt muligt slags pap, som vi havde herhjemme - både emballage, tagpap og andre byggematerialer og alt muligt andet.

Indtil videre ser den sådan ud:

og der mangler stadig rigtig meget. Fx har jeg ikke sat dens ene arm fast endnu - armen med hånden skal holde om et slags højteknologisk spyd, som lige nu kun er en pind.

Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Vagt fra "Svart" - scratch
« Svar #1 Dato: Januar 03, 2012, 21:13:41 pm »

Den ser stor ud - hvor høj er den?  :o

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

nikolaj

• Bygger som en pro
  • 84 mm er det eneste der dur.
« Svar #2 Dato: Januar 03, 2012, 23:29:49 pm »

Virkelig spændende projekt, glæder mig til at følge det.
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 04, 2012, 08:18:58 am »

Hej Rikke
Velkommen til forummet. Jeg vil anbefale dig at blive medlem af forummet TheRPF også. Der er flere gutter derinde der lave buster i skala 1/1, du vil kunne finde gode tips og tricks til at lave figurer i denne størrelse.

Held og lykke med projektet :)
Logget

Rikke

• Lettere øvet
  • **
« Svar #4 Dato: Januar 04, 2012, 10:09:21 am »

Den ser stor ud - hvor høj er den?  :o

Jens
Den er lidt over 60 cm høj indtil videre, så når "spyddet" bliver færdig, vil den nok være ca. 70 cm.
De næste projekter jeg går i gang med, skal være mindre - så er det lidt lettere at få det færdig indenfor en overskuelig periode - og lettere at finde plads til, når de engang er færdige ;)

Hej Rikke
Velkommen til forummet. Jeg vil anbefale dig at blive medlem af forummet TheRPF også. Der er flere gutter derinde der lave buster i skala 1/1, du vil kunne finde gode tips og tricks til at lave figurer i denne størrelse.

Held og lykke med projektet :)
RPF ser ud til at være et godt og virkelig inspirerende forum, så jeg skal da også være med (jeg kan vist lære en helt masse derinde) - tak!

Virkelig spændende projekt, glæder mig til at følge det.

tak :) jeg skal nok huske at poste nogle billeder, når jeg får lavet noget mere på den.

- Rikke
Logget

Rikke

• Lettere øvet
  • **
« Svar #5 Dato: April 02, 2012, 13:02:27 pm »

Ja, jeg har jo ikke fået postet så meget i denne tråd, på trods af at jeg har bygget noget på den  :-\

I hvert fald ser den sådan ud nu:

Skulderpanseret er lavet af pap, avis + tapetlim og spartelmasse til overfladen. Det blålige panser under armene og henover brystkassen (det mørkeblå, ikke det lyseblå) er lavet på samme måde.

Der er også kommet noget mere "panser" på ryggen, her af tagpap. Ledningerne bliver delvist dækket af noget mere rustnings-halløj, ellers ser det lidt sært og fesent ud.

(billedet er ikke lige det bedste med belysningen, beklager - jeg tager et nyt, når der er bygget noget mere på den)
Logget

Rikke

• Lettere øvet
  • **
« Svar #6 Dato: Maj 21, 2012, 18:46:12 pm »

Der sker skam lidt en gang imellem, når jeg ikke bruger tiden på slangen og pelsdyret i den gamle træ.

Det varer ikke længe før jeg kan tage et billede i mørke, så det blå lys er tydeligt.
Logget

Rikke

• Lettere øvet
  • **
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2012, 14:18:58 pm »

Masken/hjelmen har fået den rigtige form:

Nå ja, så skar jeg hånden af den, for da jeg pakkede den ud af det plastik, der skulle beskytte den mod støv og lim, så indså jeg, at det var en virkelig dårlig hånd - så må jeg prøve igen.

Den har været udsat for et økseangreb, her på kindbenet, lavet med en rigtig økse (dog uden jeg huggede til - så var hovedet nok fløjet af  :o)

Andre steder er skrammerne værre, fx på halsen/skulderen, men det må I se senere. 

Logget

Rikke

• Lettere øvet
  • **
« Svar #8 Dato: Juni 16, 2012, 17:52:04 pm »

Det lykkedes mig at få cameraet til at makke så nogenlunde ret. Det hvide i lyset er noget cameraet har gjort - lyset er mere udflydende.
Logget