Danske Modelbyggere Forum

• Maj 26, 2022, 12:30:59 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Achtung......  (Læst 1830 gange)

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
Achtung......
« Dato: Januar 08, 2012, 22:19:24 pm »

.......eller noget i den retning.
Her er et par billeder af det mini diorama som jeg har arbejdet på henover vinteren. Det nærmer sig stille og roligt sin afslutning, men der er en del løse ender der stadig skal bindes sammen, både på Sdkfz 234/2eren og på selve grundpladen, nå ja, figurerne skal måske også lige males.

Jeg regner med at figurerne kommer til at stå nogenlunde som på billederne, men det er ikke helt sikkert endnu. Specielt manden i forgruden som jo i øvrigt stadig mangler en arm er jeg ikke sikker på. Nu må vi se hvad der sker.

Der kommer muligvis også nogle buske i forgrunden for ligesom at forestille en lille skovvej i Normandiet i ugerne efter 6 juni 1944.

Kommentarer er naturligvis velkomne.

mvh
Torben
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
Sv: Achtung......
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2012, 22:25:45 pm »

Fint dio, der fanger en tidstypisk situation. Hvis du kan få den armløse figur til at kigge lidt op, så synes jeg næsten han er den bedste figur på pladen.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2012, 09:04:15 am af Stormer »
Logget
Sturmer

Ugly

• Garvet modelbygger
« Svar #2 Dato: Januar 09, 2012, 01:23:24 am »

;D

lækkert diorama!
Logget

Håkan Ekberg

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: Januar 09, 2012, 08:33:21 am »

Snyggt dio! Terräng och växter ser mycket bra ut!
Ser fram emot att se figurerna målade!

Håkan
Logget

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #4 Dato: Januar 10, 2012, 21:36:55 pm »

Tak for kommentarerne.

Jo, figuren i forgrunden burde kigge mere opad og vel egentlig også bagud. Jeg var egentlig godt klar over det, men det er lidt besværligt. Der er ikke for meget plads på jorden omkring ham, for jeg ville gentlig dreje ham noget mere mod uret. Jeg arbejder på sagen, så må vi se hvad der kommer ud af det.

Jeg glæder mig også til figurerne er malet, for det er absolut ikke mit speciale. Nå, men jeg har købt en dvd der hedder "Painting a 1/35 scale figure with acryllic colours" håber at få lidt inspiration der. Jeg kiggede lidt på den den anden aften, men efter 9 lag highlights og 6 lag shadow i ansigtet var jeg ståer af. Tror jeg kan klare mig med færrer lag. Dvden er nu ganske god for man kan se hvor han lægger de enkelte lag noget bedre end udfra billederne i en bog. Jeg forventer dog ikke at jeg bliver master modeller efter at have set den, men mindre kan også gøre det  :D

Der går nok noget tid inden næste opdatering, for jeg er gået i tænkeboks mht det endelige udseende af dioramaet.

mvh

Torben
Logget

Skurk1

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 15, 2012, 15:48:54 pm »

Fed PUMA! eller sd.kfz 234/2

Seriøst - det er flot arbejde :)

/Carsten
Logget

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #6 Dato: Januar 31, 2012, 21:24:23 pm »

Hej Carsten

Tak for kommentaren. projektet har stået lidt stille og jeg har heller ikke været så aktiv herinde det sidste stykke tid. Derfor den lidt sene tak.

mvh
Torben
Logget