Danske Modelbyggere Forum

• December 01, 2020, 00:52:27 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Samurai - 90 mm metalfigur fra Poste Militaire  (Læst 1263 gange)

Neckcheese

• Gæst
Samurai - 90 mm metalfigur fra Poste Militaire
« Dato: Februar 10, 2012, 16:41:53 pm »

Jeg købte og byggede den fine figur første gang i starten af 80'erne:

Et lidt utydeligt billed fra bogen "Plastbyggesæt"

Men de mange år og en del flytninger havde sat sit præg på den, så for noget tid siden havde jeg skilt den ad i atomer og strippet malingen af manden + fjernet bevoksning etc på bundpladen. Jeg havde nået at give delene primer, men så kom der andre ting i vejen og den blev pakket ned
Jeg holder pt pause fra konkurrence-minirace, og er begyndt at bygge lidt stationære modeller igen og da jeg samtidigt var begyndt at bruge Vallejo farver var det oplagt at prøve dem af på samurai'en.
Det viste sig at være en god ide, specielt havde jeg stor fornøjelse af airbrushfarverne, som jeg brugte i kombination med de almindelige farver, især fint når der skulle bruges tyndtflydende maling til de helt fine detaljer.
De klare lakker, mat, satin og blank var også gode til at fremhæve de forskellige toner på rustningsdele etc.
Jeg havde også investeret i nogle Citadel washes for nogen tide siden og de var også nyttige i projektet.

men her er lidt billeder:

Det var fedt at være igang med noget hard-core malearbejde igen., men også hårdt for mine øjne er ringe sammenlignet med første gang. Lup-briller og rigeligt med arbejdslys hjalp mig dog igennem.
Resultatet blev dog yderst tilfredsstillende og Vallejo farverne har en fast plads ved mit byggebord.

og så videre med nogle biler....  :-)

mvh  Niels Elmholt

Logget

Håkan Ekberg

• Modelbygger
Sv: Samurai - 90 mm metalfigur fra Poste Militaire
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2012, 09:41:37 am »

Mycket snyggt målad figur, Niels!

Håkan
Logget