Danske Modelbyggere Forum

• Juni 09, 2023, 07:05:15 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10

Forfatter Emne: Sd.Kfz. 251 vs M-10 Duckbill 1944  (Læst 32460 gange)

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
Sv: Sd.Kfz. 251 vs M-10 Duckbill 1944
« Svar #15 Dato: December 04, 2012, 16:49:21 pm »

Og der samles .......................................................................... :P

Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #16 Dato: December 06, 2012, 21:21:22 pm »

Så fik vi sko på i venstre side.

Logget

Ugly

• Garvet modelbygger
« Svar #17 Dato: December 07, 2012, 04:06:46 am »

;D ser vildt godt ud!
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #18 Dato: December 07, 2012, 17:06:25 pm »

;D ser vildt godt ud!

Takker!  :)

Siden i går er der også blevet plads til et/en "Douglas device".

I dette tilfælde en "hedgerow cutting devices" eller "tusks" (tror jeg nok  ;)). Læs mere på: http://en.wikipedia.org/wiki/Rhino_tank

Når jeg ser på en sådan fætter, kan jeg ikke lade være med at tænke om der ikke er nogle som er blevet hængende i den forhindring, som de prøvede at mase sig igennem?

Er der nogle herinde som kan nogle gode historier om disse "adrigater"?

/Martin
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #19 Dato: December 09, 2012, 17:29:49 pm »

Så blev bæltearbejdet afsluttet i højre side.

Dermed er "undervognen" ved at være færdig. Vi må opad!  :)

Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #20 Dato: December 10, 2012, 20:22:26 pm »

"Afbrændt indmad"

I opbygningen (eller nedbrydningen  ;)) af den indvendige del af panserjageren, vurderer jeg hele tiden hvad der kunne tænkes at være tilbage efter brand i vognen.
I følge samlevejledningen skulle der monteres et antal feltflasker i højre side af vognen.

Da jeg mener at vide at disse var fremstillet af aluminium, ja så var det jo oplagt at forsøge sig med nogle små stykker staniol.

Og til den opmærksomme læser: Ja der er kun 4 smeltede. Den 5. blev brugt i forsøget på at slukke branden!  ;D

/Martin
Logget

HHS

• Bygger som en pro
« Svar #21 Dato: December 10, 2012, 21:56:04 pm »

Hej

Ha..alle detaljer kommer med.Kan gode lide den med de smeltede feltflasker.....nytænkning inden for modelbyg  :). Glæder mig til at se
interiør bemalet færdigt.

MVH  HH
Logget

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #22 Dato: December 10, 2012, 23:16:52 pm »

Jeg vil også tro at loddetin kan bruges....Alle har sikkert set hvordan en klat loddetin ser ud, når den er dryppet af loddekolben og ramt bordet, den afkøles på et splitsekund, og laver en fin "splat" effekt.

Jeg vil umiddelbart tro, at man kan få feltflasken til at "løbe" ned af væggen, også uden at plasten tager skade...
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #23 Dato: December 10, 2012, 23:37:05 pm »

Jeg vil også tro at loddetin kan bruges....Alle har sikkert set hvordan en klat loddetin ser ud, når den er dryppet af loddekolben og ramt bordet, den afkøles på et splitsekund, og laver en fin "splat" effekt.

Jeg vil umiddelbart tro, at man kan få feltflasken til at "løbe" ned af væggen, også uden at plasten tager skade...

God ide! :)

Med risiko for at det ligner et indslag fra "brandteknisk afdeling" så vil jeg i dette tilfælde gætte på at de kanvastasker som feltflaskerne sad i, ville brænde først, hvorefter flaskerne røg på gulvet og smeltede dernede..... men klatten på gulvet fremstillet af loddetin... yes yes :)
Jeg må have gang i et 1:1 forsøg i baghaven med en feltflaske og en ukrudsbrænder!  ;D

/Martin
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #24 Dato: December 11, 2012, 19:40:38 pm »

Hvad angår Cullins Hedrow Cutters, har jeg aldrig set eller hørt om nogen US panser, som decideret sad fast, i forsøget på at bryde igennem de vilde tætbevoksede levende hegn i Normandiet - faktisk skulle de have virket efter hensigten. Men jeg kan huske en scene fra muligvis BBC's "A world at war" serien (den som flere gange har været vist i TV og som både har kunnet købes på VHS og DVD), hvor en Stuart, med fuld hammer, banker ind i sådan et krat, blot for at opdage at det ikke gav sig 1. gang. Så der skulle selvfølgelig en vis kraft og tyngde bag, før kampvognene kom igennem. Men andre har måske eksempler på det modsatte?   
Logget

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #25 Dato: December 11, 2012, 21:45:39 pm »

panzer er ikke lige min stærke side (jeg holder mig på vingerne og til havs) men nøj for nogle fine detaljer der bliver puttet i sådan en fin tank  :D :D

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #26 Dato: December 14, 2012, 22:00:36 pm »

Så kom den sidste gang "snavs" på plads.

Når først toppen kommer på kan det meste nok ikke ses, men det er jo altid rart at vide at det er der.  ;)

/Martin
Logget

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #27 Dato: December 14, 2012, 22:14:46 pm »

det er desværre den største ærgelse for en modelbygger. det er at man ikke altid kan se det store arbejde man har lavet inden i men da det er en tank kunne man jo lave et hul i den eks. som om den var blevet ramt af en meget stor kanon så passer det jo osse med at den har været i brand  ;D

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #28 Dato: December 14, 2012, 22:33:51 pm »

det er desværre den største ærgelse for en modelbygger. det er at man ikke altid kan se det store arbejde man har lavet inden i men da det er en tank kunne man jo lave et hul i den eks. som om den var blevet ramt af en meget stor kanon så passer det jo osse med at den har været i brand  ;D

Ja det kunne da godt være at jeg skulle give den en tur med den store kanon!  ;D
Nu tager mit lille projekt jo udgangspunkt i nogle referencefotos, så jeg prøver at holde mig til det jeg kan se på billederne. (Nogle gætterier er dog nødvendige)

Nu har M-10'eren heldigvis et åbent tårn, som hvis man anstrenger sig vil det være muligt at se ned i den.  ;)

/Martin
Logget

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #29 Dato: December 15, 2012, 06:32:25 am »

med 50% af tanken ude af syne så kan fantasien jo godt få lov og lege lidt ;D
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10