Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 08:03:02 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10

Forfatter Emne: Sd.Kfz. 251 vs M-10 Duckbill 1944  (Læst 32419 gange)

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
Sv: Sd.Kfz. 251 vs M-10 Duckbill 1944
« Svar #60 Dato: Februar 25, 2013, 17:02:02 pm »

Hej igen

Historien, billederne m.v. har gjort mig nysgerrig og i min iver
efter at finde ud af mere faldt jeg over et spændende billede...
Det viser desværre at du skal ud og investere i en kampvogn mere  ;)
Om ikke andet giver det lidt mere inspiration/reference til dioramaet.

Hej waleed

Jamen så køber jeg da bare en til!  :D

Nej plat. Jeg kender godt det foto.  :) (Mener at jeg også tidligere har lagt det ind under dette projekt).
På grund af selv samme foto var jeg ude og anskaffe en "snorkel" som jeg mener at man kan ane bag på M-10'eren.
Det hjalp mig også med udformningen af ruinen, som jeg eller var ved at gribe forkert an.

Hvis jeg skal have en M-10'er mere, ja så skal der også en Panther med. Den kan svagt ses i det fjerne på et af de andre fotos.  ;D

/Martin

[vedhæftning slettet af admin]
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #61 Dato: Marts 17, 2013, 01:25:22 am »

Hej Martin,

Hvad angår den officer der ses på billederne, er jeg ikke i tvivl om at det er en Kaptajn, de flettede destinktioner, skulle det være en oberst, er langt mere i øjenfaldende efter min mening.

Min søgen efter en brugbar kilde, ender ligesom din research, med nogle gæt på hvor billedet mon skulle være taget... fleste henvisninger er dog til byen Schmidt, Slaget ved Hürtgen Forest? såeh hvem ved...

Mange mener at det er et stabs køretøj, men det kan vel ligeså godt være en af kompagnicheferne i 116, som ses på billederne... har prøvet at google nogle af dem, uden de store resultater dog.

Spændende projekt du har kørende - og når jeg nu ikke selv får produceret noget, så er det rart at andre gør :)

/Carsten
Logget
Be yourself - everyone else is already taken!

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #62 Dato: Marts 17, 2013, 13:40:41 pm »

Hej Martin,

Hvad angår den officer der ses på billederne, er jeg ikke i tvivl om at det er en Kaptajn, de flettede destinktioner, skulle det være en oberst, er langt mere i øjenfaldende efter min mening.

Min søgen efter en brugbar kilde, ender ligesom din research, med nogle gæt på hvor billedet mon skulle være taget... fleste henvisninger er dog til byen Schmidt, Slaget ved Hürtgen Forest? såeh hvem ved...

Mange mener at det er et stabs køretøj, men det kan vel ligeså godt være en af kompagnicheferne i 116, som ses på billederne... har prøvet at google nogle af dem, uden de store resultater dog.

Spændende projekt du har kørende - og når jeg nu ikke selv får produceret noget, så er det rart at andre gør :)

/Carsten

Hej Carsten

Det som jeg hæfter mig ved er at der er faldet sne. De kilder som mener at billedet er fra den tyske by Schmidt, angiver at det er taget d. 9. november 1944. DMI kan nok ikke hjælpe, men jeg har tænkt mig at søge lidt efter vejroplysninger for det område. Hvis der normal ikke falder sne her i november måned ..... ja så er det nok ikke den rigtige lokalitet, som jeg har fat i. ;)
Hvad angår min produktivitet, ja så er den også fornedadgående. Jeg er på kursus frem til juni måned, så det går meget ud over modelyggeriet. :'(

/Martin
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #63 Dato: Marts 17, 2013, 13:46:43 pm »

God ide, med vejroplysningerne... det kan man jo nok finde tid til, mens man er på kursus :)

Hmm jamen hvis der ikke er andre der producerer noget, så må jeg vel hellere selv komme igang.

/Carsten
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #64 Dato: Marts 06, 2014, 20:42:59 pm »

Hold da op! Så gik der næsten et år siden sidste post.  :o

Men det er jo ikke et ukendt problem herinde, at man bliver fanget af andre projekter.  :)

Jeg har dog købt lidt ind til dette diorama. En ekstra figur som ikke optræder på nogle af referencebillederne.... og dog.  ;)

Jeg blev inspireret af min svigerinde, som for en del år siden sagde at hun ikke kunne forstå hvor vores fælles svigerfar var henne når der blev taget billeder af svigermor og børnene!  ;)..... hvis I forstår.  ;D ;D ;D ;D

/Martin
Logget

Allan Nielsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #65 Dato: Marts 06, 2014, 21:32:43 pm »

Hej Martin

Jeg synes at det er facinerende at følge med i udviklingen og se hvordan historien vokser.

Samtidig er det et fantastisk malearbejde du har fået givet M-10'eren.

Jeg venter spændt på fortsættelsen  :)

Mvh
Allan
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #66 Dato: Marts 06, 2014, 21:48:24 pm »

Hej Martin
Jeg synes at det er facinerende at følge med i udviklingen og se hvordan historien vokser.
Samtidig er det et fantastisk malearbejde du har fået givet M-10'eren.
Jeg venter spændt på fortsættelsen  :)
Mvh
Allan

Tak Allan.

Så må jeg hellere se at komme i gang!  ;)

MVH

Martin
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #67 Dato: Marts 10, 2014, 21:02:33 pm »

Jeg har lidt af en kamp med denne resin-figur. :P

Den type kontaktlim som jeg normalt bruger vil ikke rigtigt slå an her.
Min kone foreslog at jeg forsøgte mig med noget "Nail Glue" som hun havde i store mængder.
Det ville heller ikke umiddelbart virke, men så havde hun da et forslag mere.

Delene blev placeret i modellervoks. Det er ikke nemt at placere stumperne rigtigt, men når de først er på plads og får ro en nats tid, ja så bliver de siddende .... i hvert fald indtil videre.  :D

/Martin
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #68 Dato: Marts 10, 2014, 22:56:58 pm »

Hej Martin

Ser godt ud det du får lavet.
Men når det er sagt så er jeg selv gået væk fra verlinden figurer synes de er for klumpet at arbejde med og for dårlige lavet i forhold til hvad man ellers kan få til næsten samme pris fra alpine og hornet samt de mange andre mærker der er. Men glæder da mig til at se hvad du får ud af ham.
Udover det synes jeg det er en fed ide du har fået der at forsøg at bringe et billede ned på et dio.

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #69 Dato: April 13, 2014, 19:28:37 pm »

Denne figur fra Verlinden har dog været tæt på gøre mig vanvittig! >:(
Har forsøgt mig med flere former for kontaktlim, herunder den tidligere nævnte "Nail Glue", men hver gang jeg troede at stumperne var på plads, ja så faldt de af igen. :'(

Senest har jeg forsøgt mig med "Loctite Super Glue" fra Føtex. Og indtil videre hænger den lille tysker sammen.

Da figuren ikke ligefrem er paskram, så skal der lidt putty og en del slibearbejde til. Så må vi se om det hele igen falder fra hinanden. I så fald frygter jeg at figuren lærer at flyve!!!  ;)

/Martin

Logget

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #70 Dato: April 13, 2014, 20:01:09 pm »

Martin: "Denne figur fra Verlinden har dog været tæt på gøre mig vanvittig! Vred Har forsøgt mig med flere former for kontaktlim, herunder den tidligere nævnte "Nail Glue", men hver gang jeg troede at stumperne var på plads, ja så faldt de af igen. :'(.."

Det kunne være mine ord indtil for et par år siden.  Nu borer jeg altid huller (0,4 mm Ø) til en stump messing- eller kobbertråd. Metaltråden CA-limes først fast i det ene hul. Derefter tilpasses trådens længde til det andet hul og de to dele CA-limes. Det giver en solid samling på steder, som du nævner.
De første par gange kan det være vanskeligt at placere de to borehuller præcist overfor hinanden. Men det går efter nogen øvelse - og det betaler sig.

Fit before glue
Ove
Logget

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #71 Dato: April 13, 2014, 21:19:20 pm »

Det har været i mine tanker, men i første omgang har jeg dog lagt det til side, da jeg har været i tvivl om hvorvidt det kan lykkes mig at få de 2 huller til at passe sammen. Måske skulle man prøve med en lille klat maling, blæk eller lignende på den ene del inden de 2 flader føres sammen? Helt sikkert noget som der skal eksperimenteres med!

Tak for det gode råd, Ove.  :)

/Martin
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #72 Dato: April 13, 2014, 21:26:31 pm »

Hvis ikke overfladen er alt for detaljeret så kan man holde arm og krop sammen, derefter bore gennem skulderen og ind i kroppen, stikke en tråd igennem hullet udefra, hvorefter man sliber tråden ned og lapper så det ikke kan ses. Giver det mening?
Det dur dog ikke hvis overfladen er for detaljeret o.l.

/Lars
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #73 Dato: April 14, 2014, 00:04:19 am »

Det giver mening, Lars.  ;)

/Martin
Logget

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #74 Dato: April 28, 2014, 21:25:34 pm »

Hej Martin.

Jeg glæder mig til at se et overblik over din samlede fremgang på projektet.

/Carsten
Logget
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10