Tak til
runcare for de faderlige råd.

Jeg føler ikke at jeg er på vej væk fra min første ide. Ruinen har den størrelse den hele tiden har haft, jeg er blot ved at ligge flødeskum på.

Jeg hører dog godt hvad du siger.
Hidtil er jeg også næsten altid startet med at skære en base ud og så lade den bestemme omfanget af "fyld" på mine dioramaer. I dette tilfælde faldt jeg over nogle referencefotos som gav mig ideen til dette projekt. Der var 3 elementer som jeg VILLE have med. Den udbrændte panserjager, ruinen og så 251'eren med besætning. Det eneste nytilkommende er fotografen og hans hjælper, men de fylder ikke meget og kan nemt presses ind.
Jeg har faktisk begrænset mig!
Et stykke tid efter at jeg var gået i gang, fandt jeg dette billede som ikke er med i bogen.

Var tæt på at ville have de 2 figurer med også, og så måske lidt af hegnet, og ... og ... og.. ;O)
Så du har ret! Det gælder om at holde sig selv i nakken!

Jeg viste god fra starten at der var risiko for at basen skulle være tæt på 1 m
2! (Selvfølgelig en overdrivelse, men planen var at elementerne skulle bestemme omfanget.)
Så er der selvfølgelig også nogle ting som jeg bare leger med. Her bl.a. døren. I panserjager er der også ting som aldrig bliver at se. Eksempelvis de smeltede feltflasker. Også det var bare noget "pop", men sjovt at fremstille.
Pt. bruger jeg også modelbyggeriet som en form for terapi, som skal lede tankerne bare lidt væk fra noget særdeles kedeligt i min hverdag. Derfor er der også noget af det som jeg laver på dette projekt, som bare er "tomgangs-byggeri" som ikke stiller de store krav. Og som måske ikke kommer med, skulle det ske at jeg kunne færdigmelde dette projekt. Så er der naturligvis andre dage hvor det er sjovere at montere små decals og bøje foto-æts.

Kan for øvrigt se at du også har været lidt efter mig med mit andet projekt "Camp Divusa" hvor der også er ved at komme lidt rigeligt med elementer ind. Det kan da godt være at jeg alligevel er lidt af en "vaneforbryder".

MVH
Martin