Jeg laver løbende prøveopstillinger, for at sikre at jeg ikke havner i en situation hvor der ikke er plads til et eller flere delelementer, når det hele en gang skal færdigmonteres.
De sidste par dage har jeg arbejdet med at samle de mange radioer, som der sjovt nok skal i en "Funkpanzerwagen".
Da jeg vil have 6 personer i bilen og da figurerne stammer fra 3 forskellige sæt) var jeg lidt nervøs for om de kunne være der for den store radioblok.
Det gik dog meget godt. Den eneste som ikke er med på billedet er køreren, men hans plads er jo allerede fastlagt.

På den anden side af køretøjet skal der stå en anden figur. På referencebilledet er det en "barnesoldat". Den figur som er med i sætet fra HobbyFan er dog omregnet til 1:1 næsten 2 m høj. Så jeg har som tidligere nævnt savet lidt af hans understel. Den gang udtrykte jeg bekymring om hvorvidt han nu ville få for lange arme?
Det fik kan vist!

Måske ikke så tydeligt på billedet, men jeg syntes at der var lidt "chimpanse" over ham.

Så jeg valgte at skære armene af den stakkels knægt. Og herefter tage et snit mere med rundsaven.

Jeg syntes at dette ser lidt mere harmonisk ud.