Neckcheese; det ser fanderme godt ud !
Jeg brugte også meget små dioder til min F14 tomcat da jeg lavede den. Dertil kommer at selvom dioderne er lige store nok, fandt jeg ud af at man kunne bore igennem med den ønskede størrelse (eksempel 0,5mm) og så "grate" bagsiden med et større bor 3-4mm. Det gør at man kan lime dioden i på bagsiden selvom den er lige stor nok, og så stadig kun få effekten af at kunne se lys i 0,5mm hullet.
Fiberoptik overvejede jeg fordi der er mulighed for med ganske få dioder, eks en grøn, en rød og en gul at "overføre" lys til rigtig mange steder på cockpittet, eks til knapper her og der og alle vejne. En optisk fibertråd uden lige at have målt dem er jo ret tynde. Snakker vi ikke 0,25mm ? Det kunne jo eksempelvis også bruges til kontrollamper i instrumentbordet på en bil ?
Jeg har i hvert fald tænkt mig at forsøge lidt.
Under en søgning fandt jeg denne Titanic model hvor der er brugt MANGE fibertråde.
http://www.reocities.com/timessquare/portal/5262/start.htmDet er skala 1:350 og jeg tænker lidt at hvis et ko-øje oplyst med fiberoptik holder størrelsesforholdet, må en lysprik med fiberoptik i eks et fly i skala 1:48 vel også kunne gøre det ud for en kontrollampe?
Syntes bare det putter meget mere "liv" i modellen hvis der er lys i bæstet. Den bil du har lavet Neckcheese ser jo totalt "levende" ud !