Ved ikke om det er det rigtige sted, men var bange for at ødelægge "Skibe" sektionen,
da disse ikke er direkte plastic eller modelrelaterede som sådan...
Skulle mods/admins ønske at flytte dem og irettesætte mig, er i naturligvis velkomne til det.HERE GOES!
Som modelbygger kan jeg ikke kun holde mig til plastic og slet ikke hvad der er i en købt kasse,
men improviserer gerne efterhånden som projektet tager form.
Nogle gange går jeg mine egne veje og bygger fra hjertet og ikke nødvendigvis efter tegninger.
Ofte med det jeg kan finde omkring mig, om det så er hjemme, i sommerhus eller på arbejde...
Her er nogle af de sjovere ting jeg har lavet, som ikke er direkte plasticrelaterede købte byggesæt.
"Det gode skib Tilst" var en "pakkeleg gave" til den sidste julefrokost i et firma som skulle lukke.
Hele december måned havde vi intet at lave men skulle stemple ind for at modtage løn... Meget kedeligt!
Jeg satte mig for at bygge et skib på firmaets regning, både tidsmæssigt og materialemæssigt.
Fandt en stump træ fra en europalle, nogle vatinde, træ-rørepind fra kaffeautomaten, stumper ledning,
servietter og lidt spraymaling m.v. og gik igang. Hjemmefra havde jeg kun lim og et par gode knive
(en lille leatherman multitool og en skalpel). Dette var resultatet:

Den glade vinder på aftenen blev meget glad for mindet om den gode (nedlagte) arbejdsplads!
En anden gang blev jeg spurgt af en kollega om jeg kunne og ville bygge et modelskib til hendes
fars runde fødselsdag... Jeg sagde ja, hvis jeg fik frie hænder. Hun accepterede bare det var et skib.
Hendes far var bådejer, så hvad var mere oplagt end at lave noget så maritimt som ef flaskeskib
(efter lidt utraditionel fremgangsmåde). Det endte med at blive, ikke bare et hvilket som helst skib
men kaptajnens eget! Fremgangsmåde og resultat:

Hun var henrykt over en unik gave som skabte megen glæde. Jeg var glad og godt betalt!
Derudover har jeg en lille kanon lavet af bl.a. stumper fra et møbel m.m. (kan skyde!),
indmaden fra en gammel mac-mus med træ hyster og knap, en lille model scooter af træ,
skala model af min brors sommerhus og et par andre ting jeg ikke lige kan komme i tanke om
eller finde billeder af. Finder jeg dem skal jeg nok lægge billeder ind.
Hvis andre også har sjove, særprægede ting som bør vises, vil jeg meget gerne se dem.
Det er kreativiteten der gør det spændende uanset kvaliteten - så kom frem af busken med det!
waleed