Danske Modelbyggere Forum

• December 09, 2022, 20:55:35 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Krokohunter er ikke den eneste der kan foreslå noget tåbeligt...  (Læst 4779 gange)

Staermose

• Gæst

Krokohunter er ikke den eneste der kan foreslå noget tåbeligt, så derfor kaster jeg mig over en Scopedog ATM-09-ST.

Her ses det bald der følger med. Dette er ikke en model der kan klares via et enkelt a4 med et par eksploded views af hvordan man skal gribe samlingen an. Ialt 24 sider i s/h og fine farver. Det er dog kun 14 sider der er afsat til selve samlingen. Resten er til farver og andet.

Og et billede af at den ikke er påbegyndt endnu.

Der følger hvad jeg vil kalde en række usædvanlige ting med. Jeg er jo af den gamle skole hvor der i et samlesæt normalt kun lå plast, decals og hvis man var heldig en samleanvising på et ukendt fremmedsprog.

En ting som denne støbning synes jeg bla. er imponerende.

Da det er et japansk sæt er der naturligvis også klistermæker med. Disse er på sølv folie.

Der er et ark med photo etch med. Og to stk alu detaljer. Den ene til geværløb og den anden til kameraøje.

En pose med metal nitter.

Og en pose med noget andet metal. (gad vide hvor tung denne model bliver med at det metal???)

Decals finder man i samme pose som den ramme der er lavet af fire farver plast. Hvoraf den ene er glasklar. Denne teknik imporere mig stadig. Og der er en lille klar linse med selvklæber bag på også.

I denne poser er der en lille klar linse med selvklæber bag på også.

Og til slut lige et par billeder af de restende rammer og i visse tilfælde poser der er vist tidligere, men som har mere end en ramme i sig.

« Senest Redigeret: Marts 01, 2009, 17:19:53 pm af Staermose »
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: Krokohunter er ikke den eneste der kan foreslå noget tåbeligt...
« Svar #1 Dato: Marts 01, 2009, 17:33:12 pm »

Damn, det var sq lidt af et projekt at kaste sig ud i. Jeg er superspændt på at se hvordan det spænder af.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Staermose

• Gæst
« Svar #2 Dato: Marts 01, 2009, 17:35:35 pm »

Lige et par billeder af denne imponerende del.

Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #3 Dato: Marts 01, 2009, 17:36:11 pm »

Damn, det var sq lidt af et projekt at kaste sig ud i. Jeg er superspændt på at se hvordan det spænder af.

Kom ikke og sig at jeg ikke også har ret til een hjerneblødning ;)
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 01, 2009, 19:04:45 pm »

Foreløbig testfit af pilotens sæde. Der er ikke brugt nogen former for lim eller tape. Og alting sidder hvor det skal og bliver der. Damn...
Denne type sæt er faktisk beregnet til at kunen bygges uden brug af lim eller maling. Meeeeen, lidt lim her og der skal der nu nok komme. Og den bliver naturligvis malet fuldstændigt.

Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #5 Dato: Marts 01, 2009, 21:41:14 pm »

Den ser dælme spændende ud !!
Glæder mig til at følge byggeriet
Logget

Anders Bentzen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #6 Dato: Marts 02, 2009, 19:23:10 pm »

Dejlig model der Mr staer
trode ikke du var til japansk legetøj? Scopen er jo næsten en Gundam  :D

Glæder mig til at se den færdig btw  ;D

Staermose

• Gæst
« Svar #7 Dato: Marts 02, 2009, 20:37:58 pm »

Citat fra: Sazabi
... Scopen er jo næsten en Gundam  :D ...

Ja ja ja, se du nu bare at få bygget din egen. De skal med til Randers ;)
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2009, 08:18:15 am »

Så er projektet langsomt begyndt at skride fremad. Modellen samles fra cockpitettet og udad.
Når en model har bevægelige dele går der lynhurtigt legetøj i det. Japanske model byggere kan godt lide at kunne ændre på posituren på deres model, når den er samlet. Og for en stor del af de japanske robot samlesæt gælder det, at de lander i en gråzone hvor de ikke er 100% model eller 100% legetøj. Men kan fungere som begge dele.
Jeg har valgt at lade legetøjs detaljerne være på denne, så det er ikke en 100% model jeg ender med, når den er færdig.

Det er ikke alle detaljer, der er malet endnu. Enkelte dele på billederne er kun montereret for at tjekke pasformen.

« Senest Redigeret: Marts 03, 2009, 12:59:59 pm af Staermose »
Logget

Anders Bentzen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #9 Dato: Marts 03, 2009, 22:03:02 pm »

Hej igen
jo men er Randers open ikke i starten af april? tvivler på jeg kan nå at få den færdig..
men har dog en Brutishdog jeg måske skulle starte på :-\
æsken ikke er så stor igen så jeg gør da et forsøg  ;D
men jeg tror ikke den bliver pink ;)

har stadig starship yamato og en nutrocker der ikke er færdige... suk

Staermose

• Gæst
« Svar #10 Dato: Marts 06, 2009, 19:40:26 pm »

Sidder lige og test fitter piloten, Det føles næsten som at bygge huse til togbaner. Alle dele har hver sin farve så maling bliver overflødigt. Meeeen, jeg tror nu aligevel at den vil tage sig en smule bedre ud hvis den lige får et lag maling eller to her og der (dette gælder også for alle jer tog huse byggere der sidder derude og læser med, det ER pænere med maling)

Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #11 Dato: Marts 08, 2009, 15:00:33 pm »

Så kom jeg så langt. gad vide hvad der sker med det projekt der inspirerede dette. (I dag untagelsesvis er naturligvis undskyldt, men der har nu heller ikke været mange updateringer andre dage ;) )

Logget