Danske Modelbyggere Forum

• Juni 06, 2023, 00:59:08 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Resultat  (Læst 3080 gange)

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Resultat
« Dato: September 20, 2012, 10:26:24 am »

Beklager ventetiden på resultatet ... bedre sent end ..hmmmm ... oh well

Bedste Scratch
Som nævnt andetsteds, så var der ikke grundlag for at lave en "Bedste Scratch" afstemning, da der ikke var nogle færdiggjorte projekter i denne kategori.

Derfor ingen præmiering til "Bedste Scratch"

Bedste Diorama
Med 6 stemmer vandt sek/Svend afstemingen for "Bedste Diorama"

Han vil blive præmieret med 1 stk Iwata NEO Gravity-Feed Dual Action airbrushes, som er sponsoreret af Risløv Hobby.

Et stort tillykke til Svend

Samlet afsteming

I reglerne for konkurrencen står der:

Citér
Minimum 5 projekter skal fuldendes, for at den samlede 1., 2. og 3. plads præmieres.

Denne regel er desværre ikke blevet opfyldt, og derfor kan vi ikke præmiere 1., 2. og 3. pladsen.

I stedet for at vi besluttet os for, at tildele et sæt trøstepræmier.

Trøstepræmier

1. plads: Merete_NP vil blive præmieret med 1 stk DVD fra Expert Model Craft med "Realistic Model Buildings", som er sponsoreret af Nikkeleg

2. - 5. plads: Svend, Rikke, Jesper og Staermose vil blive præmieret hver med 1 stk "Den Lille Husbygger" CD-ROM, som er sponsoreret af Den Lille Husbygger

Hvis vinderne vil sende mig deres adresseoplysninger via PM, så skal jeg sørge for at få sendt præmierne ud hurtigst muligt

Tak for jeres deltagelse, og tak for de flotte og inspirerende projekter!
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
Sv: Resultat
« Svar #1 Dato: September 21, 2012, 10:41:37 am »

Lige et surt opstød - men på den anden side et forhåbenligt konstruktivt forslag.
Lad mig starte med at nævne, at det grundlæggende er en OK ide at forsøge at ”booste” at der rent faktisk bliver bygget nogle projekter – i stedet for at det ender i en masse snak om store planer og slutteligt en bar røv (for nu at sige det på dansk).
Så at udskrive en konkurrence med bagtanken ”så kunne det jo være folk fik fingeren ud af gaskanalen og kom i gang” er vel en god ide.
Der hvor den sure gamle mand ikke er så glad er ”the subject”. Det lyder selvfølgeligt rigtigt spændende med en scratch konkurrence. Men helt ærligt. Scratch er lynhurtigt ENORME projekter hvor det skal postes et UENDELIGT antal timer i projektet for nogen sinde at komme i mål. Det betyder på dansk at der er 99.8% risiko for at folk ALDRIG bliver færdige. Og at de yderligere hurtigt går i stå når først det efter en altid optimistisk start med høj cigarføring går op for modelbyggeren hvor uendeligt langt vedkommende er fra at være i mål og hvor uendeligt mange forhindringer og problemer der først skal løses inden man er færdig.
”Resultatet” ender derfor typisk i en god start og dernæst ”jeg er gået i stå og kommer faktisk aldrig i gang igen” .
Måtte den sure gamle mand i stedet foreslå en udforming af konkurrencen hvor ambitionsniveauet sænkes gevaldigt så der er en realistisk mulighed for at folk kommer i mål med opgaven.
Undskyld for mit sure opstød. Sur gammel mand har talt og sætter sig derfor ud i bilen og er sur resten af dagen.

Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #2 Dato: September 21, 2012, 11:24:57 am »

Hej Allan

Tak for dit input... omend jeg må erkende, at jeg ikke kan bruge det til det store  :-\

1. Man fristes til at sige, at det er nemt at være bagklog. Hvis disse ellers udemærkede reflektioner var blevet luftet, dengang konkurrencen først blev annonceret, så er det da muligt, at vi havde gjort tingene anderledes.

2. Nu var der jo ikke tvang vedr. Scratch i denne konkurrence ... det var en af to muligheder.

Personligt tror jeg ikke det var emnet der lå til grund for sluresultatet, men mere selve konkurrence-konceptet, da vi har set lignende resultater ved de andre resultater vi har afholdt. Det er også derfor, vi vælger at sætte konkurrencerne lidt på standby, indtil vi måske får en bedre idé om hvad der kunne få konkurrencerne til at fungere ... hvis det da kan fungere

Lige et surt opstød - men på den anden side et forhåbenligt konstruktivt forslag.
Lad mig starte med at nævne, at det grundlæggende er en OK ide at forsøge at ”booste” at der rent faktisk bliver bygget nogle projekter – i stedet for at det ender i en masse snak om store planer og slutteligt en bar røv (for nu at sige det på dansk).
Så at udskrive en konkurrence med bagtanken ”så kunne det jo være folk fik fingeren ud af gaskanalen og kom i gang” er vel en god ide.
Der hvor den sure gamle mand ikke er så glad er ”the subject”. Det lyder selvfølgeligt rigtigt spændende med en scratch konkurrence. Men helt ærligt. Scratch er lynhurtigt ENORME projekter hvor det skal postes et UENDELIGT antal timer i projektet for nogen sinde at komme i mål. Det betyder på dansk at der er 99.8% risiko for at folk ALDRIG bliver færdige. Og at de yderligere hurtigt går i stå når først det efter en altid optimistisk start med høj cigarføring går op for modelbyggeren hvor uendeligt langt vedkommende er fra at være i mål og hvor uendeligt mange forhindringer og problemer der først skal løses inden man er færdig.
”Resultatet” ender derfor typisk i en god start og dernæst ”jeg er gået i stå og kommer faktisk aldrig i gang igen” .
Måtte den sure gamle mand i stedet foreslå en udforming af konkurrencen hvor ambitionsniveauet sænkes gevaldigt så der er en realistisk mulighed for at folk kommer i mål med opgaven.
Undskyld for mit sure opstød. Sur gammel mand har talt og sætter sig derfor ud i bilen og er sur resten af dagen.

Logget
Niels M. Frederiksen

Staermose

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 21, 2012, 20:46:12 pm »

Allan... Uanset dine intentioner, så kommer dit indlæg til at fremstå uigennemtænkt. Og jeg er ked af at måtte sige det men det er der rigtigt mange indlæg fra din side der gør.
Et sikkert resultat fra dette er at der vil være flere nye brugere der vil afholde sig fra noget somhelst der har med scrachtbyg at gøre. Dette uanset deres alder.
Havde jeg selv læst et lignende indlæg da jeg startede i hobbyen, ville det lynhurtigt have taget motivationen fra mig.
Og ligeledes ser jeg i flere andre tekster fra din hånd, at hvis folk ikke gør som du så må de ikke være vel forvarede.
Jeg er ikke sikker på om det er de synspunkter der ligger til grund for det du skriver, men ikke desto mindre er det ofte resultatet.
Kunne du ikke gøre mange nuværende og kommende brugere en tjeneste? Nemlig at gennemlæse dine indlæg an ekstra gang inden de bliver offentliggjort. For at se om det tjener andre formål at fortælle at at alle andre end du selv tager fejl. I hvad emne det så end måtte være.
Logget

Neckcheese

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 22, 2012, 03:24:12 am »

Kære Stærmose og Niels,

nu må der vist en anden gammel sur mand på banen.

Hvis jeres ønske er at jage Allan væk fra forummet, så synes jer at i gør et godt stykke arbejde. Ikke kun i dette tilfælde, men der har været tidligere tendenser på det samme. Jeg ved godt at Allan har trådt nogle af jer over tæerne ved at kritisere et af jeres venners tråd, som også efter min mening var blevet rigeligt "blåt", hvis i forstår hvad jeg mener, men det undskylder ikke jeres måde at reagere på.

Jeg ved godt at det er "jeres" forum, men hvis man ønsker et åbent forum med mange deltagere og en bred og alsidig debat, så er det efter min mening ikke den rigtige vej frem. Det lugter lidt af censur.
Vi er alle nørder i en eller anden grad - ellers vi vi ikke lave det vi gør :-)  - derfor må et forum for nørder også have plads til folk, der måske ikke grundlæggende er enige med forummets værter.

men bare min mening  :-X

mht til konkurrencen, så fattede jeg aldrig rigtigt konceptet - det kan sagtens være min fejl, men der var jo også mange deltagere, der faldt fra undervejs. Så måske var det ikke formuleret tilstrækkeligt skarpt

Til gengæld nød jeg i fulde drag Merethe og Rikkes meget utraditionelle projekter, som var meget underholdende og inspirerende at følge.

Jeg forstår godt i lige vil trække vejret mht til lignende konkurrencer, men er overbevist om at i kommer tilbage med nye, måske mere specifikke og afgrænsede tiltag.

mvh Niels Elmholt
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #5 Dato: September 22, 2012, 08:30:04 am »

Kære Niels

For lige at slå en ting fast, som synes at være en grundlæggende misforståelse. Dette er ikke Jakobs forum, da han ikke har noget ejerskab i det. Jakob er en af mine personlige venner, men derudover er han ganske almen bruger på forummet ligesom både du og Allan.

Tilbage til sagen

Jeg kan ikke se, at jeg på noget tidspunkt siger, at Allan ikke må ytre sig eller skrive det han gør. Tværtom så siger jeg faktisk at han har gjort sig nogle gode overvejelser. Det jeg siger er, at tidspunktet var lidt uheldigt, fordi det er lidt sent at rette op på konkurrencen.

For hvis vi skal være 99% fri for censur, hvilket jeg er fortaler for, så kan jeg vel også tillade mig i ny og næ, at ytre mig som Niels M. Frederiksen - Modelbyggere, og ikke Niels M. Frederiksen - ejer af DMB

Og det er nok det der var tilfældet her for mit vedkomne. Allans indlæg havde lidt en lugt af "det kunne I da have sagt jer selv, at det ikke ville kunne lade sig gøre", og det var nok lige rigeligt en våd klud i ansigtet på mig efter 10 måneders arbejde.
Logget
Niels M. Frederiksen