Danske Modelbyggere Forum

• Juli 02, 2022, 19:02:35 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Ankomsten af 1.parti F-86Dere med USS Tripoli til Nørresundby juni, 1956  (Læst 1506 gange)

JensHultquist

• Nyt medlem
  • *
  • motto "seriøsitet med et glimt i øjet!"

Efter for nyligt at have set James Mays "Så stort" tvprogram (om bygningen af et Airfix Supermarine Spitfire i 1:1 og ja alle de andre fik jeg også hurtigt set igennem!) besluttede jeg at genstarte min hobby for samling og bygning af primært modelfly. Hertil kommer en ubændelig lyst til at lave seje dioramaer (jeg er uddannet billedkunstner og har lidt erfaring med at lave sjove scener in real life, fx et havfruevikarbureau og en gentagelse af Olsens Bandens åbning af Knippelsbro) og efter lidt hurtig handlen og research faldt jeg på stall.dk over følgende kuriøse scenarie fra koldkrigens første år ved ankomsten af 30 F86Dere, som kyndige kendere sikkert vil nikke genkendende til og som jeg ved at dokumentere processen herinde meget håber på at I vil give konstruktiv feedback på.

Jeg glæder mig til at lave flere updates over dette scenarie, det altså er min idé at genskabe denne scene med 2 fly af Revell 1:48, der allerede er bestilt (den ene modtaget) fra hhv. SGK Modellbau hhv. Netmerchants. Muligvis skal der flere fly ind på et senere tidspunkt, men som den flinke indehaver Risløv Hobby på Østerbro rådede mig til så vil en eller anden form for begrænsning også være at foretrække).