Hej Henrik. Papo, som laver disse vinyl-figurer, er et Fransk firma. Jeg har set deres legetøj i adskillige butikker her i Danmark og købte et par af dem (Allosaurus og Tyrannosaurus)til min 5 årige søn, Ravn. Det kan godt være at mand kan spare penge med at købe dem over internettet fra England selvom der er portoen ovenpå, sådan har jeg oplevede det mange gange.
Ja, Papo laver nogle figurer som ser meget imponerende ude. De er lidt mere "classy" en de fleste Dino-legetøj og styrene byggesætte. For en "skæl-taler" som mig er der bare for mange anatomiske fejl med dem - Meeeeeeeeen PYT MED DET! - Hvis du synes at de ser godt ude kan det kun være et fint øvelse med at male dem og sætte dem i et passende miljø. GO FOR IT! Jeg vil meget gerne se flere Dinosaur eller natur-historisk modeller på udstillinger. USA og Japan har været godt igang for mange år NU, på engelsk og nogle europæisk udstillinger er mand begyndt at se sådan noget også. Hvorfor skulle Danmark være iblandt de sidste der finder på det?
Jeg har desværre alt for mange "links" på hard-disken og i mit hoved til at ligge ude her - men jeg skal nok kom med et par eller mere. Sender dig også en privat besked når jeg har samlede lidt info ( det ta´r lidt tid).
Spike.