Danske Modelbyggere Forum

• Juli 14, 2020, 01:58:02 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Man down.  (Læst 1333 gange)

peter

• Nyt medlem
  • *
Man down.
« Dato: Januar 02, 2013, 16:35:06 pm »

Ja, så fik jeg lavet den her... :-\
Målet var, at jeg skulle prøve og lave et træ samt pigtråd. Så det er altså mit første af slagsen.
Amerikanerne er malet for et par år siden, og kunne også være bedre...
Ris og ros modtages gerne... Jeg har leget med hobbyen i ca 5 år og vil gerne blive bedre.  Så en af de helt store spande med ris, ville da ikke gøre noget. :)

[vedhæftning slettet af admin]
Logget

HHS

• Bygger som en pro
Sv: Man down.
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2013, 17:00:46 pm »

Hej

Flot lille diorama. God "historie" og dine figurer er da gode.

Hvordan har du lavet træerne ??

MVH  HH
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2013, 17:27:27 pm »

Jeg synes det er et ganske nydeligt diorama du har lavet. Men som du selv er inde på, skulle figurerne nok lige have haft en overhaling; specielt din sårede GI, hvis venstre arm ser ud til at mangle lidt spartling i samlingen. Tyskeren ville ikke være i stand til at løbe med sit gevær ret længe, på den måde. Når han bærer det nede omkring aftrækkerhuset, vil vægtpunktet blive flyttet helt ud i løbet. En karabin vejede vel omkring de 4 kg, i løs vægt. Og selvom det ikke lyder af meget, vil det hurtigt komme til at føles tungere, båret på den facon.

Dersom den blok der ligger bag den sårede, skal være en sten, er der en vigtig detalje, du skal huske på: sten ligger med noget af deres masse under jordfladen. Det er no go bare at sætte den oven på jorden - selvom du har placeret den der, skal det se naturligt ud.

Træet er du sluppet godt fra - selvom vækstformen virker noget speciel. Kan nok forekomme ude i den vilde natur, men så kræver det dog at det står så tæt sammen med andre træer, at dets grenvækst hæmmes i kampen om at nå op i lyset.

Ellers 10-4 :)

Logget

peter

• Nyt medlem
  • *
« Svar #3 Dato: Januar 02, 2013, 17:59:05 pm »

Måske et pasfoto ville få dig til at synes noget andet HH  :)
Træet er lavet med ståltråd, malet med polyfilla to gange (Tror jeg skulle have blandet noget savsmuld i sidste lag, for en grovere struktur i barken) Kronen er af akvariefiltervat spraylimet og drysset med savsmuld, og det er tricket med vattet der er svært synes jeg. Svært at trække ud og svært og få til at se naturligt ud.
Venstre armen hører til en anden soldat, og jeg havde ikke set den samling (ikke engang på billedet :)) Men kan godt se det nu. Ligesom jeg godt kan se min sten ikke ligger rigtig. Tror godt jeg kan flytte tyskerens våben, mens stenen må blive liggende... Og så har jeg fået lidt og tænke over til næste gang. Tak for det.
Logget