Danske Modelbyggere Forum

• Juni 03, 2020, 15:55:36 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Batman figurer  (Læst 2964 gange)

Allan Skovhøj Hansen

• Nyt medlem
  • *
Batman figurer
« Dato: April 18, 2013, 09:41:36 am »

Hej Alle

Som så mange andre er jeg faldet for hele batman universet efter Nolan's tre film (hvis man tror modelbyggere er nørder, har man ikke mødt folk der samler på tegneserier).
Jeg kunne godt tænke mig at bygge/ male nogle figurer og har bl.a. fundet nogle sæt fra Knight Model's (70mm) som er meget flotte, men også meget dyre.

Jeg kunne godt tænke mig nogle der måske var en smule større (det behøver ikke være fra lige de tre film), og som måske ikke kostede ens førstefødte.

Nogle ideer?

Mvh
Allan
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: Batman figurer
« Svar #1 Dato: April 18, 2013, 11:15:10 am »

Jeg har haft et vinyl-kit af Val Kilmer fra Batman i 1/5 eller 1/6 (kan ikke huske det)

Den er delvist samlet ..... men jeg kan ikke huske om jeg har den liggende endnu, eller jeg har solgt den .. Hvis jeg har den endnu, kan du sagtens få den billigt  :)
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #2 Dato: April 18, 2013, 11:20:43 am »

Horizon lavede en række vinyl-kits fra de to Burton film (specielt Batman Returns) og i alt fald et kit af Batman fra Batman Forever .. kan ikke huske om de lavede andre characters fra den (skod)film  ;D
Logget
Niels M. Frederiksen

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: April 19, 2013, 20:15:36 pm »

Hvorfor kalder du dem en skodfilm ??? Jim Carrey passede da f.eks glimrende til rollen som The Ridler: skingrende bims i bøtten. Og filmenes div. gadgets var da fede nok. Selvfølgelig er der sket en voldsom udvikling af special effects - for det meste til det bedre - men det behøver da ikke ringeagtig forgængerne.
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #4 Dato: April 19, 2013, 20:40:36 pm »

Hvorfor kalder du dem en skodfilm ??? Jim Carrey passede da f.eks glimrende til rollen som The Ridler: skingrende bims i bøtten. Og filmenes div. gadgets var da fede nok. Selvfølgelig er der sket en voldsom udvikling af special effects - for det meste til det bedre - men det behøver da ikke ringeagtig forgængerne.

Nu sammenlignede jeg den heller ikke med Nolans 3 Batman film, men med Burtons 2 Batman film som jo kom før Batman Forever.
Logget
Niels M. Frederiksen

Staermose

• Bygger som en pro
  • 777
« Svar #5 Dato: April 20, 2013, 00:28:09 am »

Her er en lille udfordring. Resultatet er mindre vigtigt at få offentliggjort. Det vigtigste her er din egen ærlighed over for dig selv.
Gør følgende.
1. Overvej hvornår du sidst har set denne Batman film.
2. Hvis det er det inden for de sidste 2-3 år siden er din holding nok den du vil holde fast i. MEN, hvis det der længere siden , så se filmen igen. og prøv så at danne dig en mening om hvorvidt udtalelse stadig holder vand. Nogen gange gør den, men en mange tilfælde viser det sig at nostalgien har pyntet gevaldigt på en hukommelse. Jeg selv har oplevet dette massere af gange, ved ting jeg kunne have svoret var fantasketiske før et gensyn.

Men som sagt, dette drejer sig kun om ærlighed over for dig selv. At give et svar om det ene eller andet herinde kommer ikke til at flytte min holdning til filmen.

----

MHT hvilke sæt der findes derude, så findes der skam lidt forskelligt lige nu. Som ikke bør hjemhentes til eBay ublu "samlerværdi" priser. Prøv fx at kigge ved HLJ.

Skulle du senere få mod på resinsæt i den dyrere ende, så er mulighederne næsten ubegrænset. Dem findes der et utal af. Men dette er fra samtlige film, tv, tegneserie, osv medier.
Logget
"You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"

Spike E

• Garvet modelbygger
« Svar #6 Dato: April 20, 2013, 14:06:54 pm »

Skulle du senere få mod på resinsæt i den dyrere ende, så er mulighederne næsten ubegrænset. Dem findes der et utal af. Men dette er fra samtlige film, tv, tegneserie, osv medier.

This is the way to go. USA er spækkede med FANTASTISKE resin kits i denne tema.

Det er ikke min interesse område, så jeg kan ikke anbefale producenterne, men jeg var vældigt imponerede med hvad jeg så ved Wonderfest i Louisville, Kentucky - husker især Joker i flere varianter og et box diorama af "Penguin" i underjordisk kloak. Prøve og kigge igennem deres gallerier fra tidligere år for lidt inspiration.
Spike.
« Senest Redigeret: April 20, 2013, 14:12:03 pm af Spike E »
Logget
Quocunque jeceris stabit.

Allan Skovhøj Hansen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #7 Dato: April 22, 2013, 08:20:48 am »

Hej alle

Jeg prøver at kigge mig lidt omkring (havde helt glemt HLJ), det ser ud til man stadig kan få meget spændende.

Mvh
Allan
Logget