Jeg var godt klar over at når murene nærmer sig den tid hvor de skal sættes sammen, så vil der melde sig nogle spørgsmål. Et af dem er, hvordan laver jeg pudslaget rundt om hjørnet, så man ikke kan se overgangen - det er måske her at den gode egenskab ved lufttørrende ler, er at man kan gøre det vådt, for i et omfang at kunne arbejde med det, selvom det har været tørt. Et andet spørgsmål er samlingen af det sted, hvor hjørnet er røget af, altså en synlig overgang med mursten... nå det må man kunne måle og fuske sig ud af

Nu er mur 2, så færdig at den kan få pudslag på, og så vil samlingen komme straks efter. Jeg er dog lidt i tvivl ved mig selv om jeg skal lave det grundlæggende på etageadskillelserne, men jeg kan ligge det hele ned...

Detaljer i dette vindue er nu på plads.

Denne del skal hæftes på den anden mur...

Voila!
Det er utroligt hvad man kan nå, mens knægten laver lektier, for selvom man "leger med ler" kan man jo sagtens hjælpe med stavning og regning

Det lykkedes faktisk at lave fortovet færdigt. Da det er almindeligt ler, så skal det helst gøres i samme omgang, så det var et sats - for det kan jo bare tages af og laves om. Men det lykkedes. Forskellen fra det lufttørrende, er at det almindelige, trækker sig sammen, når det tørrer, dette er perfekt til fortovsfliser...

Sådan, nu skal det bare tørre igennem, og så skal det slibes, så alle uønskede ujævnheder forsvinder.
/Carsten