Danske Modelbyggere Forum

• Juli 02, 2022, 20:17:31 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Normandiet 44  (Læst 1710 gange)

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
Normandiet 44
« Dato: Maj 10, 2013, 18:19:02 pm »

Hej

Som jeg vist har lovet Carsten, så er her et par billeder af det diorama jeg arbejder på lige pt. Jeg kan desværre ikke viser billeder fra starten af projektet, for jeg har ikke nogen.... men scenen er sat. Stedet er Normandiet engang i 44.

Der kommer mere - spørgsmålet er vel bare hvornår......

Torben, Skive
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
Sv: Normandiet 44
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2013, 20:46:39 pm »

Hej Torben, det ser fanme fint ud syntes jeg.... God start.

Din Steyer er det Tamiyas? Hvor er radio setupet fra? Fede detaljer deri.

Kan du fortælle om din grusvej, hvordan den er laver, sider og vrider hænder over et desert dio som har sit eget liv i mit hoved.....kunne godt bruge nogle fiduser dertil :)

/Lars
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

Carsten S.

• Garvet modelbygger
  • D'oh!
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2013, 00:05:00 am »

Hej Torben,

Så lykkedes det :)

For det første er det skønt at se at jeg ikke er den eneste i kongeriget der prøver kræfter med dioramabygnings ædle kunst. Det er et godt setup du har lavet, men det mangler noget personlighed. Det er nok besætningen, der mangler, eller yngste mand, på vognen, der er sendt hen for at malke tyren :)

Jeg kan godt lige din base, laver du den selv, eller er den købt til lejligheden?

Hvordan har du lavet græsset? Detaljer please?

God byggelyst :)

Jeg håber vi ses i Skive snart!

/Carsten  
« Senest Redigeret: Maj 11, 2013, 00:15:16 am af Carsten S. »
Logget
Be yourself - everyone else is already taken!

Martin_S_T

• Garvet modelbygger
« Svar #3 Dato: Maj 12, 2013, 20:35:31 pm »

Hej Torben

Det ser godt ud!  :)
Har selv haft gang i et lille, men ikke så fremskredet, projekt.
Så lad mig gætte: Bliver den ene ko malket af en lille flok infanterister?  ;)

/Martin
Logget

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2013, 23:24:01 pm »

Der går lige et stykke tid inden der kommer billeder igen. Mit kamera er på skadestuen!

Lars.
Citér
Din Steyer er det Tamiyas? Hvor er radio setupet fra? Fede detaljer deri.
Ja, det er Tamiyas Steyr. Den er bygget for 5-6 år siden og har bare samlet støv. Radio setup-et er fra Verlinden. De lavede et sæt for en del år siden og det kan vist stadig fås. Tak for de pæne ord  :D
Citér
Kan du fortælle om din grusvej
Grusvejen er lavet af meget fint sand lagt i flere lag og limet fast med fortyndet hvid lim. Under vejs er der drysset lidt småsten udover vejen og så er der lagt et par lag sand mere på. Herefter er vejen malet. Sandet købte jeg i Rema 1000 op til jul og det var meget fint sand - endda fyldt med glimmer.....

Carsten
Citér
Det er et godt setup du har lavet, men det mangler noget personlighed. Det er nok besætningen, der mangler, eller yngste mand, på vognen, der er sendt hen for at malke tyren
Selvfølgelig mangler der personlighed. En bil og 2 køer er jo ikke særligt spændende. Og ja, det er besætningen der mangler.
Citér
Jeg kan godt lige din base, laver du den selv, eller er den købt til lejligheden?
Basen er lavet til lejligheden. Den er ikke så vellykket som jeg kunne have ønsket mit, men det er som det nu er.
Citér
Hvordan har du lavet græsset? Detaljer please?
Græsset er egentlig en lidt spøjs ting. jeg købte engang en græsmåtte fra Mininatur uden egentlig at vide hvad det var. Da jeg fik den hjem var den ca 1 cm tyk. Satte du den på højkant lignede det mere en hæk. Syntes det var et fejlkøb, men da jeg skulle lav den her hev jeg måtten frem og så blev resultatet som det ses. Når mit kamera engang kommer retur skal jeg nok tage nogle billeder af måtten.

Martin
Citér
Så lad mig gætte: Bliver den ene ko malket af en lille flok infanterister
Ja.... MBs Operation Milkman er kommet forbi. Der kommer billeder senere...

Håber der er flere der har lyst til at byde ind med kritik, god som dårlig....

Torben
Logget