Danske Modelbyggere Forum

• Juni 06, 2023, 00:55:59 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Robotter fra classiske sci-fi film?  (Læst 2819 gange)

Larsen

• Nyt medlem
  • *
Robotter fra classiske sci-fi film?
« Dato: Juni 20, 2013, 12:44:54 pm »

Hejsa

Jeg er på udkig efter ovennævnte. Gerne færdige, men ikke til de sindsyge priser der tages rundt omkring fordi det skal hede sig at det er replicas og hvad ved jeg. Ellers må man jo ud i at bygge sættene selv. Jeg har dog ikke rigtig kunne finde noget. Jeg ved at moebius har lavet lidt, fx. Robbie fra The Forbidden Planet.

Er der nogle af jer der kender til steder hvor man kan finde sådanne figurer?
Logget

Staermose

• Gæst
Sv: Robotter fra classiske sci-fi film?
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2013, 13:44:05 pm »

Dit emne er nok ikke lige så bredt som fx at spørge om der findes nogle modeller af fly. Men det fylder dog ret godt alligevel. Hvis du kunne være mere specific omkring hvilke robotter du ønsker, så vil det være en smule lettere at hjælpe dig. Eller er der ikke andet for at google sig frem til en løsning ;)
Logget

Larsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2013, 21:10:28 pm »

Hehe

Jo det har du selvfølgelig ret i. Det er faktisk min fætter der gerne ville have lidt figurer stående i hans hjemmebio. Jeg har forsøgt at google det, men det kan godt være at man skal være mere præcis. Jeg ved i hverfald at han er på udkig efter Robbie fra The Forbidden Planet. Den er imidlertid ikke så nem at opspore, med mindre man er totalt ligeglad med pris. Så det kunne måske være en løsning at købe et byggesæt og så må jeg jo igang med at bygge det for ham :-)
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2013, 23:10:38 pm »

Det er allerede meget nemmere nu ;)
Du har ret at den kan fåes temmelig dyr, men den er også udgivet af flere selskaber i mange varianter. Dyreste version må være de der blev produceret i skala 1/1.
I den lidt mere penegpungsvenlige udgave er versionen fra Polar Lights.
Den er der næsten altid et par stykker af på eBay.

Men har du og din fætter en lille smule tålmodighed, så skulle der komme en ny version af den i næste måned fra Round 2/Polar Lights. Denne udgave med Altaira i dens arme.

Logget

Larsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: Juni 23, 2013, 00:32:30 am »

Hej

Mange tak for svar. Jeg har lagt mærke til at flere af jer her på forum uden videre tøven handler i usa. Er det fordi I er ligeglade med import omkostninger? Eller er der noget jeg har overset. Så vidt muligt forsøger jeg at holde mine indkøb til EU. En sjælden gang asien, men så kommer ovennævnte omkostninger igen ind i billedet.

Logget