Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 06:45:10 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Start af en modelbygge klub  (Læst 9387 gange)

Dan Mouritzsen

• Bygger som en pro
Sv: Start af en modelbygge klub
« Svar #15 Dato: Marts 18, 2014, 18:23:58 pm »

Det var dog et utroligt nedladende indlæg Flemming, håber du hygger dig.

Du har så også lige slagtet den sidste respekt jeg havde tilbage, som nu forhenværende medlem af IPMS. Tro mig ingen anbefalinger herfra længere og jeg vender ikke tilbage til jer!

Dan
« Senest Redigeret: Marts 18, 2014, 18:30:02 pm af Dan Mouritzsen »
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
« Svar #16 Dato: Marts 18, 2014, 18:40:32 pm »

Jeg vil gerne henvise evt. Feedback på Flemmings indlæg til den tilhørende tråd i Slagmarken.. Lad os holde denne tråd på sporet og til feedback på Århus Klubbens initiativ
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #17 Dato: Marts 18, 2014, 19:49:54 pm »

Flemming

Du må virkelig være ond i sulet over at vi tillader os at starte op selv,, ellers havde du vel ikke
skrevet et svar der var så nedledende og gennemsyret af "glem det - det virker ikke-  det er prøvet" og med et slet skjult håb om fiasko.

Hvad bilder du dig egentlig ind med dit "snik snak", du sidder og udtaler dig om ting du intet ved om,  tillad mig at slå et par ting fast:

- Århus Modelbyggeklub HAR holdt stiftende general forsamling
- Århus Modelbyggeklub HAR indsendt ansøgning til Århus kommune
- Århus modelbyggeklub er efterfølgende GODKENDT af Århus Kommune som forening
- Vi har allerede kommunale lokaler, GRATIS

Tror du ikke lige du skulle tjekke dine fakta næste gang inden du fremture
Du får det til at lyde som en Golgata vandring at starte en forening op, nuvel, du har jo
en klar interresse i at få det til at se så besværligt ud som muligt, du håber vel på
at folk opgiver og melde sig in i IPMS København.

Jeg vil erklære mig enig med dig i at det er ildsjælene der driver værket, dem har vi
heldigvis i Århus, vi har dog konstateret at det ikke bør hænger på en mand, det gør det
heller ikke længere, det hænger på bestyrelsen i Århus Modelbyggeklub.

Bo

Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Thomas Lund

• Bygger som en pro
« Svar #18 Dato: Marts 18, 2014, 20:11:45 pm »

Golf klap til Bo for det indlæg ovenpå det pinlige indlæg.

Mht dækningen som der er nævnt andetsteds så tillad mig at nævne at vi har faste medlemmer der kører fra Herning, Viborg, Silkeborg, Kolding og Vejle. Jeg har sandsynligvis glemt nogle, men dette er en åbenlys tilkendegivelse af en velfungerende gruppe, som - til forskel fra andre 'organisationer' - har et stigende medlemstal.
Logget

Flemming Hansen

• Bygger som en pro
    • International Plastic Modellers Society Denmark
« Svar #19 Dato: Marts 18, 2014, 20:13:32 pm »

Hej Bo

Næh, der må jeg da skuffe dig. Jeg er da kun glad på jeres vegne for, at det åbenbart har været let at få lokaler - så tillykke med det. Alle må da starte noget op - ellers sker der da slet ikke noget. Det er da nærmest et mirakel hvis det går så nemt der - det gør det ikke her skal jeg hilse og sige. Og det er med den viden der er herfra at mine udsagn bunder.

Men med dine egne udmeldinger om at der ikke er noget landsdækkende og du så skriver IPMS København - jamen det skaber jo bare de der grøfter som uvist af hvilken grunde åbenbart SKAL graves? Jeg fatter det ikke.

Men lad mig så skrive det så det ikke bør kunne misforstås:

Tillykke med Århus Modelbyggeklub og god vind fremover med medlemmer og aktiviteter.

mvh

Flemming
Logget

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #20 Dato: Marts 18, 2014, 20:22:43 pm »

Jeg kan ikke grave grøfter der allerede er der, jeg så gerne at vi kunne kalde vores
forening IPMS Århus, men det har vi vist vendt mange gange.

Tak for det, og skulle du og op til 5 medlemmer af IPMS får lyst til at gæste
et byggemøde her i Århus, skal jeg personligt underbringe og bespise jer, så i ikke behøver
at køre frem og tilbage samme dag  :)

Bo

Men med dine egne udmeldinger om at der ikke er noget landsdækkende og du så skriver IPMS København - jamen det skaber jo bare de der grøfter som uvist af hvilken grunde åbenbart SKAL graves? Jeg fatter det ikke.

Men lad mig så skrive det så det ikke bør kunne misforstås:

Tillykke med Århus Modelbyggeklub og god vind fremover med medlemmer og aktiviteter.

mvh

Flemming
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #21 Dato: Marts 18, 2014, 21:36:18 pm »

Dan,

Du læser for meget Batman....

Logget
Sturmer

Robin Matcham

• Garvet modelbygger
« Svar #22 Dato: Marts 19, 2014, 08:42:02 am »

Hej allesammen!

Jeg vil gerne først starte af med at sige tillykke til Bo og co. for at starte dette op!

Herefter vil jeg lige sige et par ord, om hvordan det er at være med til de forskellige møder. Jeg har været til et enkelt møde i Aarhus, hvor jeg allerede der, oplevede stor venlighed, da Thomas tilbød at køre til Vejle for at hente mig. Jeg lærte en masse nye mennesker at kende, og vi havde det alle sammen super hyggeligt.

Jeg har også været med ude ved Ruben et par gange i Jelling, hvor jeg endnu engang følte mig velkommen, også selvom jeg var den nye.

Vil klart opfordre alle der kan, til at være med i disse arrangementer. Det er super fedt at vi har fået et stort netværk her på Jylland, hvor alle kan føle sig velkomne, gammel som ung, ny modelbygger som erfaren.

Robin :)
Logget

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
« Svar #23 Dato: Marts 19, 2014, 19:25:20 pm »

Hørt Robin!
Logget
Per Madsen