Danske Modelbyggere Forum

• Juni 04, 2023, 03:31:54 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Scribe panellinjer  (Læst 1455 gange)

SteenT

• Nyt medlem
  • *
Scribe panellinjer
« Dato: Marts 25, 2014, 16:23:10 pm »

Hej folks. Har genstartet min modelkarriere efter 35 års fravær. Uha der er sket meget. Kort spørgsmål: er i gang med at tydeliggøre mine panel lines på min AV-8B. Har begået et par fejl ved at køre forkert med min scriber. Med hvad fylder jeg de forkerte linjer, så jeg kan lave de korrekte?

Hilsen
Steen
Logget

svend

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
Sv: Scribe panellinjer
« Svar #1 Dato: Marts 25, 2014, 16:30:36 pm »

hej

jeg bruger gunze´s  mr. surfacer den er nem at arbejde med. men de fleste typer af filler kan bruges

svend

[vedhæftning slettet af admin]
Logget
Et stille venligt ord kan forandre et menneske og dermed Verden, hård/smartsyg tale forandrer ingenting

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #2 Dato: Marts 25, 2014, 16:55:17 pm »

Velkommen til Danmarks bedste Modelforum

Hvis jeg kan komme til at pudse med sandpapir:

Tamiya/gunze/Modelmaster modelfiller

Kan jeg ikke pudse med sandpapir:

Gunze's Mr Surface 500, som jeg efterfølgende fjerner med Gunze's Mr thinner

Bo
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

olewestphalen

• Modelbygger
  • 50 år med modeller, fhv I-Hawk FCO, politiaass.
« Svar #3 Dato: Marts 25, 2014, 17:18:39 pm »

Er vi ude i 1:32 med kraftigere linier så brug superlim men vær forsigtig at det ikke løber forkert.
Logget
Militærfly i 1:32 er sagen

ohc2008

• Garvet modelbygger
  • 2730 Herlev
« Svar #4 Dato: Marts 25, 2014, 17:29:20 pm »

SteenT: "Har begået et par fejl ved at køre forkert med min scriber. Med hvad fylder jeg de forkerte linjer, så jeg kan lave de korrekte?.."

Har man travlt, kan CA-lim anvendes. Ridsen eller revnen fyldes med lim. Derefter påføres et par dråber husholdningssprit, der fremskynder hærdningen. Efter et par minutter bliver CA-limen hvidlig og så er der tid til at slibe ned med vandslibepapir. Det anbefales at teste metoden på scrap-plast.

Hos Stoppel har jeg købt en speciel "Gap-filling glue", der forstærkes med et par dråber "Grip Cyano Activator". De to produkter kan anvendes som filler på f. eks. krop-vingesamlinger. Dog må åbningen ikke være for stor.

Presto polyestersparkel til spartling af pladearbejde kan udmærket anvendes til større fyldninger ved modelbygning. Det er et to-komponent produkt, der har den fordel, at man ikke skal vente ret længe, før nedslibning kan ske. Presto kan købes hos T Hansen. Det er tilmed meget billigere end filler til modelbygning.

Fit before glue
Ove

« Senest Redigeret: Marts 25, 2014, 21:07:11 pm af ohc2008 »
Logget

SteenT

• Nyt medlem
  • *
« Svar #5 Dato: Marts 25, 2014, 17:50:40 pm »

Nøj det går stærkt  ;) tak for den hurtige feedback. Har to f-4 Phantom vinger som skal agere test platform inden jeg udsætter min Harrier. Endnu en gang tak
Logget