Hej Claus
Ligesom Tolbod har jeg ikke oplevet det problem, du beskriver, hverken med oliemaling, som jeg primært bruger (både med og uden grunder), eller Tamiya-akryl, som jeg bruger af og til. Om udeladelsen af grunder kan være forklaringen, når man bruger Vallejo Air, skal jeg ikke kloge mig på. Mht. decaler har jeg brugt både Micro Set og -Sol og Daco-serien oven på Glänzer, igen uden problemer.
Jeg påfører Glänzer med både airbrush og pensel; det afhænger af opgaven. Med airbrush har jeg tre gange oplevet, at Glänzer'en ikke udjævner sig selv, som den bør, men 'perler' og giver en nærmest ru overflade, når den er tørret helt op. Uden at vide det med sikkerhed tror jeg, det kan have noget at gøre med sprøjteafstanden og/eller luftfugtigheden og temperaturen. Jeg står altid i bryggerset og maler, og hvis vaskemaskinen og tørretumbleren er eller har været i brug, kan de influere på det sidste. Det er dog ikke noget stort problem; det løses hurtigt med en let polering med et stykke bomuldsstof klippet af en gammel t-shirt eller en fin polereklods (jeg bruger en neglepolereklods købt i Matas).
Mvh
Jacob