Danske Modelbyggere Forum

• Juni 10, 2023, 17:43:52 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Eduard - " Åbent hus" weekend  (Læst 7926 gange)

HHS

• Bygger som en pro
Eduard - " Åbent hus" weekend
« Dato: December 08, 2014, 00:49:21 am »

Hej

Her er "del 3"  fra vores tur til Eduard - "Novemberfest 2014" .

Efter vores besøg i Dresden - var det fredag kun en kort køretur ind i Tjekkiet .  EDUARD / Obrnice ligger kun 1 times kørsel fra Dresden.

Hvis man kigger på de store producenter af byggesæt, så har virksomhedsbesøg og adgang til produktudvikling altid været et "lukket område". Det lavede Eduard om på sidste år, ved at åbne op for "Novemberfest 2014" / Åbent hus arrangement . (Der er med stor sikkerhed gået chok bølger igennem mange af de andre firmaer, som f.eks Tamiya). Eduard har valgt at kører den "åbne dørs politik", og med forskellige tiltag "åbnet dørene" for at komme tættere på kunderne .

Vi kan kun sige.....det gør de med stor succes.  :) Det var et fantastisk arrangement. Vi kan kun enstemmigt anbefale dette arrangement. Ingen andre steder, kan man komme SÅ tæt på udvikling  - ( Produktudvikling, design , produktion, marketing,  ) af det vi holder så meget af. Byggesæt  :o.

Her en mere detaljeret beskrivelse af arrangementet i ord / billeder:

Arrangementet startede ( 28/11 ) fredag kl 16.  Ved ankomst var der velkomst  og "check in" . Vi fik information i detaljer og fik udleveret
adgangskort/ navne skilte. Derefter var der mulighed for at kører til pakkeri,  eller deres lager / salgsbutik. Vi valgte ..lager/salgsbutik..da vi havde forudbestilt "nogle få ting" ...hmmm  :D.

Lageret er hvorfra de sender alle ordre ud  - som bestilles via deres webside. Det er normalt "lukket land", og kun muligt at besøge under dette arrangement. Der var  99,9 % af alle deres produkter på lager  ;). Så selvom vi lige havde fået udleveret vores  "pre-orders" pakke...mistede vi alt forstand..."indkøbs vanviddet ramte os"... ::)

"Novemberfest " Lørdag d. 28/11

Alle 140 tilmeldte deltagere mødtes kl 08.00 lørdag morgen . Vi blev derefter inddelt i hold, og fik som "opgave" at producere vores eget byggesæt -  ved at besøge de forskellige afdelinger i virksomheden.

Byggesættet vi skulle producere  - var i år :  Hellcat - F6F-5 i 1/72 med specielle decals . " limited  edition".

Derefter startede rundvisningerne . I hver afdeling fik vi en introduktion, og skulle så selv producere indhold til vores byggesæt. Vi kom i gennem følgende afdelinger:

Formstøbning
Produktions værksteder
Design afdeling
"Brassin"  resin støbning
Decals produktion
Etch parts produktion

Her en stribe billeder fra rundturen:

Som vi kom de forskellige afdelinger igennem , voksede indholdet i vores hvide "hellcat" æske. Støbte rammer, decals, byggevejledning, resin og etch dele.
Til sidst fik vi udleveret specielle klistermærker,  som vi kunne sætte på vores æske ,da der ikke var produceret færdige æsker med print.

Klokken var nu blevet 17 og der blev så inviteret til social hygge / øl / tjekkisk buffet resten af aftenen .  :)

Som "surprise" havde de 2 overraskelser i ærmet. Under middagen blev det muligt at møde hende, som tegner alle Eduards forside tegninger/prints. Så vi fik alle et flot signeret  Hellcat  print :) af den vi lige havde produceret .

Den anden surprise om aftenen , var et besøg af en flok  -  MIG piloter. De holdte foredrag  og viste billeder fra deres tid som MIG piloter i Tjekkoslovakiet under kommunismen . Det var et meget spændende foredrag , med meget personlige beretninger . Billederne var fra deres personlige fotoalbums.

Her et par af alle billederne  ( Vi fik "kopieret" / fotograferet de fleste  ;) )

Som nævnt  - "kan vi ikke rigtigt få hænderne ned". At deltage i arrangementet var virkelig en oplevelse. Udover at åbne virksomheden
op og lave rundvisning - forstod de virkelig at gøre hele arrangementet til noget særligt. Da vi f.eks nåede til Design / produkt udvikling,
nøjes de ikke bare med at vise -  hvordan og hvad de havde lavet. De viste 3D filer på nyheder til 2015 . Som afslutning på rundturen lørdag sluttede deres Vladimir / Mr. Eduard,  af med virksomhedens regnskab / dialog over bordet om EDUARD / fremtiden inden for hobbien.

Vi kunne vise mange flere billeder og sætte ord på arrangementet - men vi vil hellere opfordre til at I selv engang tager turen. (Vi ved godt det ikke ligger lige " om hjørnet" ).

Har i spørgsmål vedr. tilmelding / turen / arrangementet -  så kontakt os venligst.

Med venlig hilsen

Markus, Finn, Jan og Hans Henrik

« Senest Redigeret: December 08, 2014, 17:13:53 pm af HHS »
Logget

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
Sv: Eduard - " Åbent hus" weekend
« Svar #1 Dato: December 08, 2014, 08:16:58 am »

Jeg vil meeeeeed... Hold kæft hvor jeg misunder jer :-)
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #2 Dato: December 15, 2014, 21:01:48 pm »

Det er edder-mukke-mig en ret fed udflugt,I har været på der.   :D :D :D :D
Logget
"It's only a model"

Finn Søndergaard

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: December 16, 2014, 21:43:43 pm »

Hej Torben

Jep - jeg er høj endnu  :)

Kan absolut anbefales.

Hilsen Finn
Logget

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: December 16, 2014, 23:16:49 pm »

Hej Hans Henrik & Co.

Tak for en spændende beskrivelse og gode billeder. Det kunne være fedt at prøve, så i håbet om at det ikke er til for megen ulejlighed, kunne det være fedt at vide lidt mere om, hvordan I boede, og hvad sådan en tur kan forventes at løbe op i. Jeres tur indebar jo museumsbesøg undervejs, men da det må stå en frit for, om man vil tage den slags 'svinkeærinder', tænker jeg mest på selve Eduards arrangement.

Mvh
Jacob
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #5 Dato: December 17, 2014, 21:40:03 pm »

Jacob, Eduards del af arrangementet kostede 35 € hvilket er incl. en model, rundvisning, frokost og aftensmad lørdag - kaffe og kage og øl var der også nok af - rørende billigt!

Hotel er billigt, vi boede på Kosmopol tror jeg det hedder, 2 overnatninger på meget fine værelser med morgenmad - ca. 1.700,- tjekkiske dimser

Spisning for 4 personer incl. drikkelse - 1.000,- lokale dimser - i omegnen af 300,- ialt.

Kørsel - ca. 900 km. hver vej ....
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #6 Dato: December 17, 2014, 22:47:07 pm »

Tak for svaret, Jan. Det lyder bestemt rimeligt og sætter jeres rejsebeskrivelse i perspektiv; der er for mig at se ingen tvivl om, at I fik valuta for pengene. Dermed er alle gode argumenter for at gøre jer turen efter på plads, men så er der bare lige det... om man får det gjort ::)

Mvh
Jacob
Logget