Danske Modelbyggere Forum

• Juni 06, 2023, 01:16:33 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: ANZAC's på Gallipoli 1915  (Læst 3275 gange)

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
ANZAC's på Gallipoli 1915
« Dato: Juni 21, 2015, 12:16:08 pm »

ICM's nyligt udkommne 'aussies', lettere konverteret - se situationsbillede fanget for 100 år siden.

uha - grater!

mvh
lasse
Logget

Ole Østergaard

• Modelbygger
Sv: ANZAC's på Gallipoli 1915
« Svar #1 Dato: Juni 21, 2015, 19:31:06 pm »

Hej Lasse

Ganske som ventet frembringer du igen et lille yderst original mesterværk. Supergod ide og vel eksekveret - sådan skal det gøres.

Jeg synes dog du bør gøre noget ved den gående soldats venstre underben, hvor der mangler at blive fjernet lidt støberester. Hans venstre arm er bøjet en tand for meget bagud i forhold til billedet og hvad der virker naturligt i den situation.

Men superlækker vignette - I like - a lot

Mvh
Ole
Logget

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2015, 12:23:31 pm »

Hej Ole,
Tak for din kommentar! Du har helt ret- der er grater; de skal væk. Der skal somme tider høj opløsning og andres øjne til, at man kan få åbnet sine egne. Jeg er glad for at du synes om den. Sættet indeholder 4 figurer af samme høje kvalitet - alt er relativt, men for 90 kr. er det god kvalitet - som ICMs andre - senere -udgivelser. Våbensættet er det samme som i sættet med de britiske infanterister 1914.
mvh
Lasse
Logget

Johan Søltoft

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: Juni 23, 2015, 14:03:45 pm »

Hej Lasse. Dejligt lille vignette.
Glæder mig til at se det når basen er klar. Jeg går ud fra at det er oliebaseret maling?

MVH Johan
Logget
Johan Søltoft.

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
« Svar #4 Dato: Juni 23, 2015, 14:20:15 pm »

Nej da, det er skam Vallejo! Vådpaletten og jeg er blevet gode venner, og jeg malede det hele ud i een køre; 2-3 timer. Tak for, at du gav lyd.
mvh
Lasse
Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #5 Dato: Juni 25, 2015, 10:08:48 am »

Virkelig flot vignette Lasse - som klippet ud af "Ærens vej til Gallipoli".  8)

Når vi nu skal være pernittengrynede så ser det på foto ud til at officeren også har en forbinding/bånd om venstre lår lige over knæet.
Hvad med støv på støvler/sko. På fotoet er de dækket af meget lyst støv, som også ses på mange andre fotos fra kampagnen.
At flytte den venstre arm så det passer med foto ser ud til at blive noget af en "operation".
« Senest Redigeret: Juni 25, 2015, 10:19:11 am af Carsten »
Logget

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
« Svar #6 Dato: Juni 25, 2015, 11:56:48 am »

Hej Carsten,
Ja, støv ... nu er de sat på en stenet/støvet grund, og har fået støvet støvler tilsvarende til. Nu har jeg jo ikke lavet den nøjagtig som på billedet, men mere brugt det som inspiration. Glad for at du synes om dem.
mvh
Lasse
Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #7 Dato: Juni 25, 2015, 14:36:12 pm »

Jeg var lidt i tvivl om det var et dokumentationsbyg eller inspirations-. Uanset hvad synes jeg det er alletiders og glæder mig også til at se det færdige arbejde.  :)
Logget

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
« Svar #8 Dato: Juni 26, 2015, 09:48:35 am »

Det hér er nok så færdigt det bli'r. En lille foamklods dækket med en blanding af polyfilla+okker pigment+sand+ hvid lim og egen produktion af klippestykker ovenpå.

Logget

Johan Søltoft

• Modelbygger
« Svar #9 Dato: Juni 26, 2015, 13:58:27 pm »

Det ser godt ud og fedt at du har fået dig en ven i vådpaletten. Er det ICM OOB eller har du bygget om på noget for at få denne position/opstilling?

- Johan
Logget
Johan Søltoft.

Hyllemose

• Lettere øvet
  • **
« Svar #10 Dato: Juni 26, 2015, 14:08:00 pm »

Hej Johan,

Jeg er lidt ærgelig over, at jeg ikke fik taget billeder af byggeprocessen, men det gik lige lovligt hurtigt, da jeg var kommet i gang. Prøv at Googl ICMs ANZACs og se positurerne. Jeg har brugt officeren med 'periskopet' og fyren på vej gennem graven. Der er så lavet helt om på dem, men jeg har beholdt de oprindelige dele og genbrugt hovedet, udrustning mv.
mvh
Lasse
Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #11 Dato: Juni 26, 2015, 16:31:30 pm »

Ka' godt li' at se støv på patrontaskerne. Soldaten har stået i skyttegraven og lænet sig mod væggen før "over the top".  8)
Logget