Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2023, 11:38:55 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Dansk mølle.  (Læst 4834 gange)

peter

• Nyt medlem
  • *
Dansk mølle.
« Dato: December 16, 2012, 09:50:52 am »

Model af en dansk mølle lavet af flamingo, træ, karton, alfix, hvid lim og acryl maling.
Møllen måler 82 cm. i højden og har et vingefang på 90 cm.
Hvad synes i om den?

[vedhæftning slettet af admin]
Logget

Tom Nielsen

• Gæst
Sv: Dansk mølle.
« Svar #1 Dato: December 16, 2012, 10:37:59 am »

Hvad skala er den bygget i ?

Forøvrigt er den fin lavet...Har du bygget ud fra referencebilleder ?
Logget

HHS

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: December 16, 2012, 11:19:51 am »

Hej

Flot arbejde...Dybøl mølle ??? Nej vel...men jeg vil osse gerne vide hvad du ahr brugt som reference. Billeder ?? tegninger ??

Er det en bestemt mølle ?? eller har du skabt din egen version ?? Virkelig flot mølle og den er jo KÆMPE !! 82/90 cm !! Er det til dig selv eller til museum ??

MVH  HH

Logget

Kent

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: December 16, 2012, 11:23:38 am »

Rigtigt fint bygget, ikke noget man ser hver dag  ;)
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunden stikker hovedet ud af bilvinduet.

peter

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: December 16, 2012, 11:47:37 am »

Mange tak.

Jeg har bare fundet billeder af forskellige møller på nettet og så lavet min egen. Så jeg ved ikke hvad skale den er i.
Den er til mig selv... Eller til salg hvis nogle gider købe den.
Logget

Staermose

• Gæst
« Svar #5 Dato: December 16, 2012, 11:52:21 am »

Model arbejdet ser rigtigt fint ud. Min eneste anke er maler arbejdet. Det som er der er lavet helt fint, men samtidig fremstår det hele, lidt for nyt og pænt.
Jeg havde gerne set en lille smule skidt og støv hist og her. Bare en lille smule bid fra vejr og vind til at bringe lidt mere realisme til modellen.
I det danske landskab ser man meget sjælendt helt nye vindmøller, og skidtet vil være med til at få møllen til at fremstå mere naturligt.
Som den er nu, med dens pæne bemaling får den desværre mine tanke hen på de souvenirs man ser solgt sammen med havenisser. Jeg tror på ingen måde at det dette du gerne vil opnå med din model.
Alt i alt en flot model, men en lille smule møg vil kunne få den op på et meget højere niveau!

:)
Logget

peter

• Nyt medlem
  • *
« Svar #6 Dato: December 16, 2012, 12:19:06 pm »

Hej Staermose
Da møllen stadig var en ide, var tanken at den skulle stå på tarassen om sommeren. Altså præcis på havenisseniveau.
Men da den næsten ingenting vejer, er den kommet med ind.
Jeg synes ikke at en model i den størrelse/art skal skal males "dirty" men smag og behag.
Logget

Frederik

• Garvet modelbygger
  • Silkeborg
« Svar #7 Dato: December 16, 2012, 14:25:02 pm »

den ser rigtig flot ud og det er da et fint "lille" afbræk fra hverdagens fly, tanks, skive, etc...

Tom Nielsen

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 17, 2012, 22:51:03 pm »

82 centimeter i højden...

Det kunne godt lyde lidt som skala 1:10...Din dør i nederste stokværk, skulle vel aldrig være omkring 15 centimeter høj ?

Logget

Spike E

• Garvet modelbygger
« Svar #9 Dato: December 18, 2012, 13:39:40 pm »

Model arbejdet ser rigtigt fint ud. Min eneste anke er maler arbejdet. Det som er der er lavet helt fint, men samtidig fremstår det hele, lidt for nyt og pænt.
Jeg havde gerne set en lille smule skidt og støv hist og her. Bare en lille smule bid fra vejr og vind til at bringe lidt mere realisme til modellen.
I det danske landskab ser man meget sjælendt helt nye vindmøller, og skidtet vil være med til at få møllen til at fremstå mere naturligt.
Som den er nu, med dens pæne bemaling får den desværre mine tanke hen på de souvenirs man ser solgt sammen med havenisser. Jeg tror på ingen måde at det dette du gerne vil opnå med din model.
Alt i alt en flot model, men en lille smule møg vil kunne få den op på et meget højere niveau!
:)
x 2.
Flot byggede, men for "flad" og "blank" til at ligne et tro scala-model af en dansk mølle.
Noget subtile "weathering" vil ikke skade.
Spike.
Logget
Quocunque jeceris stabit.

peter

• Nyt medlem
  • *
« Svar #10 Dato: December 18, 2012, 16:43:09 pm »

Døren er kun 10 cm høj.
Logget