Jeg er ved at beklæde en C-118 med folie, har eksperimenteret med forskellige materialer og fundet at den absolut billigste løsning er at bruge det allermest billige aluminium husholdnings folie også kaldet sølv papir (jo billigere des tyndere) påsmurt denne lim
http://www.cchobby.dk/klaeber-fix-500-ml.aspx?gclid=CImfmI3srr8CFWXbcgodiwUAhg. En vandbaseret lim som dufter og har samme konsistens som alm hvid lim, forskellen er dog at denne lim aldrig skulle tørre helt op.
Helt simpelt og kort fortalt smøres limen på den ønskede flade, jeg smører limmen på sølvpapiret med en bred pensel i et tyndt lag, når limmen er tørret op så den er klar og gennemsigtig er sølvpapiret klart til påsætning. skær et lille stykke af papiret, lidt større end stykket som skal bruges og pres det fast på panelet som skal beklædes med en vatpind og spidse tandstikkere. søg for at starte midt på fladen og glat ud mod siderne, bagefter skæres panelet frit med en kniv med et frisk knivblad og det overskydende folie pilles af. Det er et tidskrævende stykke arbejde at beklæde et helt fly, panel for panel. Men er helt bestemt indsatsen værd.
et andet lille tip med denne lim. dyp spidsen på en tandstikker, lad tørre og du har nu en selvklæbende pind til at holde små dele fast.

Jeg vil ligge nogle billeder op når min kones smartphone er i orden igen.