Danske Modelbyggere Forum

• September 28, 2023, 13:20:52 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: SMC 2015  (Læst 1771 gange)

Johan Søltoft

• Modelbygger
SMC 2015
« Dato: Oktober 14, 2015, 10:08:04 am »

Scale Model Challenge 2015 løb af staben i den forgangne weekend.

Ole Østergaard og jeg har længe glædet os til denne udstilling, som er en af de største i Vesteuropa. Det er primært en udstilling med fokus på figurer, diorama og panser.
Arrangørerne havde inddelt weekenden i to dele, med workshops om lørdagen og modelbyggerkonkurrence om søndagen.
Der var fællesspisning lørdag aften og en tur i baren derefter, hvilket gjorde det muligt at hygge sig med ligesindede.
På turen derned, (som tog 10 timer fra København, 8 timer fra Odense,) nåede vi et stop i Munster, for at se på den ægte vare i form af Panzermuseet Munster.

Vi deltog ikke i workshops om lørdagen denne gang, men det kommer vi nok til fremover.
Det hele foregik på et stort konferencecenter i Veldhoven, Holland, hvor man kunne booke værelse i samme bygning som selve konkurrencen.
Alt var velorganiseret og kvaliteten af modellerne var af højeste niveau.
Er man interesseret i diorama, figurer og panser, så var der rig mulighed for at købe sig fattig.

Der er her i tråden et link til nogle af modellerne der deltog i konkurrencen. Der var desuden konkurrencen et hav af modelbyggerklubber, som havde medbragt tidligere års vindermodeller. 
http://www.scalemodelchallenge.com/wp-content/uploads/2015smcphoto/index.html

God fornøjelse.
- Johan Søltoft.
Logget
Johan Søltoft.

HHS

• Bygger som en pro
Sv: SMC 2015
« Svar #1 Dato: Oktober 15, 2015, 19:51:58 pm »

Hej

Tak for link.  :) Wow - for nogle flotte modeller. Det lyder til at have været en rigtig spændende tur.

Havde i selv nogle favorit modeller..? - Hvilke ?

Kan alle deltage ? Er der specielle regler ?

MVH  HH

Logget

Bjarne

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #2 Dato: Oktober 15, 2015, 21:04:27 pm »

SMC er så absolut et besøg værd. Jeg har været der de sidste tre år (jeg bor tilfældigvis kun en times kørsel væk) og nyder det hver gang. Desværre synes jeg, at især flyklassen var ualmindelig tyndt besat i år. Men på den anden side er der -. som Johan skriver - rig mulighed for at overtrække kassekreditten!

Bjarne
Logget

Johan Søltoft

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: Oktober 15, 2015, 21:33:42 pm »

Alle kan deltage. Kvaliteten er høj, så medbring det bedste fra hylden der hjemme. Der er lige som de fleste andre shows en række kategorier som modellerne inddeles i. Jeg har lige smidt en video fra showet op på Fyns ModelbyggerKlub på Facebook, hvis noget vil se en del af showet. Jeg må indrømme at det var lige så fed en oplevelse at gå blandt klubberne og se deres medbragte "gamle" modeller. Man kunne hurtigt spotte en masse vindermodeller fra forgangne år.
Logget
Johan Søltoft.