Selvom dette er en halvgammel tråd, så synes jeg da lige at jeg vil tilføje noget mere. Per, jeg ved ikke hvad du evt har modtaget fra Brian, men under alle omstændigheder synes jeg at det er et vældig interessant emne, som sikkert også en del flere har interesse i.
Airfix har udgivet et par spændende sæt med køretøjer, hvoraf en del direkte kan bruges til en dansk flyvestation i 1950´erne og nok også lidt ind i 1960´erne.
Det mest anvendelige sæt er USAAF Bomber Re-Supply sættet:

Det eneste fra dette sæt, der ikke har været anvendt i Flyvevåbnet er nok den lille Cushman Model 39. Alt andet kan bruges direkte til et dansk diorama - det eneste jeg er lidt usikker på er dog tanktraileren som er en F-1. Flyvevåbnet har i hvert fald haft den nært beslægtede F-2, men om F-1 også har været anvendt ved jeg ikke. Måske kan F-1 konverteres til F-2?
RAF Bomber Re-Supply sættet har også flere anvendelige dele:

Her kan i hvert fald Bowser og David Brown traktor bruges direkte. "Tilly" kan bruges med et lidt større trælad med presenning som ambulance/båretransport, motorcyklen burde også kunne bruges. Jeg ved ikke om Flyvevåbnet har brugt Bedford MWC/MWD, men sådanne køretøjer har i hvert fald været brugt af Hæren. Bomberne og bombetrailerne tror jeg ikke kan bruges som danske?
mvh
Michael