Danske Modelbyggere Forum

  • September 24, 2023, 09:47:22 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Aros Open 9-10 september 2023 - info og tilmelding her: https://arosopen.dk

Sider: 1 ... 5 6 [7]

Forfatter Emne: il Tempo Gigante  (Læst 45548 gange)

harnesen

  • Nyt medlem
  • *
  • Indlæg: 10
    • E-mail
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #90 Dato: Juni 08, 2018, 11:09:24 am »

Veldig pen tegning av sykkelen til Solan! Har du forresten sett dette dokumentet? Dette er en detaljert og veldig seriøs vurdering av designet til Il Tempo Gigante, utført av en industridesigner i forbindelse med rettsaken mellom Caprino Filmcenter og Hunderfossen Familiepark/Aukruststiftelsen: http://docplayer.me/46918962-Sakkyndig-vurdering-il-tempo-gigante.html
Logget

Staermose

  • Gæst
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #91 Dato: Juni 18, 2018, 20:15:58 pm »

Har du forresten sett dette dokumentet?

Mange tak, jeg havde ikke set det. Men har fulgt sagen en smule.

Jeg er startet på en ny tegning af bilen.
Logget

Staermose

  • Gæst
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #92 Dato: Juli 02, 2018, 18:54:00 pm »

Logget

Finn Søndergaard

  • Modelbygger
  • ***
  • Indlæg: 179
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #93 Dato: Juli 03, 2018, 19:35:14 pm »

Cool!
Logget

Staermose

  • Gæst
Retometerfordeler
« Svar #94 Dato: Juli 05, 2018, 13:28:27 pm »

Den giver spræl i sprøjten, og øger koardial effekten med 112%!

« Senest Redigeret: Juli 05, 2018, 13:43:38 pm af Staermose »
Logget

Staermose

  • Gæst
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #95 Dato: Juli 07, 2018, 15:59:36 pm »

Logget

Staermose

  • Gæst
Sv: il Tempo Gigante
« Svar #96 Dato: Juli 11, 2018, 14:29:02 pm »

Speak:
“Når først Theodor bygger motor, så slår han sig ikke til tåls med en to-taksters. Eller en almindelig fire-cylindres.
Næh - han har udboret 12 huller, og udpolstret dem med konkave cylinder-forringer.
Og så har han indsat en hel flok højspændingstændrør, med gnistfangere. Til fire tre-tommers højpolerede udblæsningsrør.
En samlet motor konstruktion, på 2,8 ton, som nok burde virke en smule foruroligende på én og anden bilkoncern. ude i den store verden.”

Theodor beskriver bilens hastighed:
“Med en 12- cylinderet her (peger på forreste motor), og ren alkohol der (viser bændstofstanken på toppen af bilen), og nogle arbejdsvillige raketter her (viser de fire raketrør bagerst på bilen). Så skulle kareten i hvert fald ikke blive nogen sinke i trafikken!”

“Den bil her, er både forhjulsdrevet, og baghjulsdrevet. Og med direkte benzinindsprøjtning, lige i dysen, efter klyster-metoden”

https://youtu.be/dNX0JfdJIoI
Logget

Staermose

  • Gæst
Pyha, der er mange dele.
« Svar #97 Dato: Juli 17, 2018, 10:50:40 am »

Lidt tættere på at blive færdig!

Logget
Sider: 1 ... 5 6 [7]