Danske Modelbyggere Forum

• Juni 10, 2023, 17:55:17 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Tips til referencer til kommende projekt  (Læst 2381 gange)

Lars R.

• Bygger som en pro
Tips til referencer til kommende projekt
« Dato: September 15, 2015, 20:54:35 pm »

Jeg har en ide om et diorama med en Biber ubåd som fragtes på en SdAh 116 efter en Famo.
Jeg har surfet lidt rundt på det store internet og har fundet ud af at Biber bådene have base i Rotterdam i 44-45.

Mit spørgsmål går på hvad skal jeg lave Famo og trailer som? Jeg forestiller mig en transport / evakuering o.l. Havde flåden Famoer? (Tror det ikke) og hvad er så mest sandsynligt at den skal være hhv, hær, luftwaffe, ss? Jeg søger også tips til farveskemaer til Famo og trailer sidst i krigen, Gul over grå? eller noget mere eksotisk?

Alt info modtages med glæde

Mvh Lars
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

Ole Østergaard

• Modelbygger
Sv: Tips til referencer til kommende projekt
« Svar #1 Dato: September 15, 2015, 21:47:54 pm »

Hej Lars

Det lyder som et superfedt projekt. Jeg aner intet omkring det, men glæder mig blot til at se resultat fra din hånd og meget gerne billeder undervejs.

Skal jeg komme med farvebud, så vil jeg male Famoen dunkelgelb. Men det er kun baseret på årstal 1944-45.

Umiddelbart kan du måske alternativt bruge en sdkfz 6, 7 el. 8 til opgaven, på det tidspunkt tog man vel bare det, man havde til rådighed? Bare at den kunne trække hænger og ubåd.

Mvh
Ole
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: September 15, 2015, 22:05:35 pm »

Hej Ole.
tak for tilliden til at der kommer noget godt ud af ideerne :) Dog ender de færreste af de kreative hjernebølger i reelle værker hehe men jeg har en god fornemmele for dette projekt.

Jeg skal nok lægge wip billeder op.
Mht valg af half track så tror jeg det bliver en Famo da jeg har begge Tamiya's på lager, den med og uden trailer og de sukker efter at blive bygget snart kan jeg mærke :)

Det kunne godt være en sjov øvelse ud i at få lidt spræl i en ren gul vogn, traileren kunne jo være en "gammel" grå en i tråd med det du skriver om at man har taget hvad der nu var af materiel....

/Lars
Logget

Ole Tønnesen

• Garvet modelbygger
« Svar #3 Dato: September 15, 2015, 22:56:35 pm »

Hej Lars

Interessant projekt, glæder mig til at se det.

Biber ubåden, og for den sags skyld også de andre tyske miniubåde, havde deres egne specielle trailere som de blev fragtet rundt på.
En Famo kan så rigeligt køre rundt med en sådan, men mindre kan også gøre det ;)

Prøv at se på: www.u-models.com

Rhodolphe, manden bag u-models, har udgivet trailere til Biber, Molch, Marder og Neger som resinsæt.
Han har også en trailer til Seehund i støbeskeen, men den er sat på hold indtil han har et klart billede af den bageste ende.
Han deltager på messen SMC2015 i Eindhoeven med en stand, hvor han præsenterer sine spændende produkter.

Mvh Ole
Logget
Plastic modelling is the new Black

Dan Mouritzsen

• Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: September 16, 2015, 00:35:46 am »

Du kan roligt bruge en FAMO. Der stod mindst et par stykker på havnen i Esbjerg ved krigsafslutningen. Den ene af dem kan du se her:

http://www.missing-lynx.com/library/german/denmine/12.jpg

WM på nummerpladen er ikke så tydeligt, men den er god nok.

Dan
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #5 Dato: September 16, 2015, 09:21:49 am »

Hej Lars
Super ide til et dio.
Hvis jeg må komme med min mening om det ville jeg da bruge den trailer du har og så male den grå og Famo Dark yellow.
Jeg vil så bygge et træ skelet oven på traileren som holder u-båden på plads hvis du forstår det tror jeg vil være super fedt så ser det ud til at de har brugt hvad de lige har stående.

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #6 Dato: September 17, 2015, 07:21:13 am »

Hej med jer og tak for input. Det hjælper.
Godt billede Dan. Tak.

Hilsen Lars.
Logget